Kolik reprosoustav posloucháte?
Kolik reprosoustav posloucháte?
Setkal jsem se s několika reprosoustavami a každá byla zvukově zajímavá (přijatelná) jinak. Zřejmě jsem asi nezabrousil do vyšší úrovně cenovky, kde by jedna reprosoustava splňovala pro jeden poslouchající subjekt všechno. Nebo je to jinak?
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
nemaj iluzie, ani reprosustavy za miliony nezvyknu byt zvukovo neutralne i ked par vynimiek sa urcite najde
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
kolik ? no jeden pár že jo...nejspíš šlo vo to kolik jste jich už poslouchali, jinak jsem názoru že víc škody
napáchá nevhodný řetězec (zesil zejména) než mizerná reprosoustava, to je předmět dlouhé diskuse a výsledek v nekonečnu...
napáchá nevhodný řetězec (zesil zejména) než mizerná reprosoustava, to je předmět dlouhé diskuse a výsledek v nekonečnu...
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
Kolik reprosoustav poslouchám? No v hlavní sestavě 3 (L+P+sub). V sestavě u TV pak 4 (L+P+C+sub).
Jaký je smysl takové otázky?
Jinak reprosoustav, které by pro mě splňovaly vše, by se určitě několik našlo. Z toho mála, co jsem měl možnost slyšet, to pro mne jsou Gyia G1, Sonus Faber Aida, Estelon X, Focal Grand Utopia a nejspíš i mnohé další.
A k tomu páchání škody komponentem v řetězci. Výsledek je jednoduchý a jednoznačný: vždy je to o celku. Špičkově vyladěná sestava drahých komponentů umístěná v nevhodné akustice bude hrát na prd. Klidně o hodně hůř než dobře sladěná sestava za třetinu ceny ve vhodném, vhodně a cíleně upraveném prostoru.
Jaký je smysl takové otázky?
Jinak reprosoustav, které by pro mě splňovaly vše, by se určitě několik našlo. Z toho mála, co jsem měl možnost slyšet, to pro mne jsou Gyia G1, Sonus Faber Aida, Estelon X, Focal Grand Utopia a nejspíš i mnohé další.
A k tomu páchání škody komponentem v řetězci. Výsledek je jednoduchý a jednoznačný: vždy je to o celku. Špičkově vyladěná sestava drahých komponentů umístěná v nevhodné akustice bude hrát na prd. Klidně o hodně hůř než dobře sladěná sestava za třetinu ceny ve vhodném, vhodně a cíleně upraveném prostoru.
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
Reprobedny jak je znamo,jsou srdcem tepajicim v audio sestave,ovsem a avsak,s perfektne sladenym zesilovacem a v neposledni rade poslechovou mistnosti,ktera udela i z beznych tuctovych obycejnych reprobeden,reprobedny poslouchatelne(viz.poslouchatelne).Ja osobne jsem slysel radu skvelych soustav,radoby hi end, atd.,atd.,atd. .Sam jsem schopny v jedne mistnosti po co nejdukladnejsim rozestaveni poslechnot 10 paru reprobeden,pres jeden ci 10 zesilovacu...proste kombinovat jak potrebuji,tak ci onak reprobedny hrajici radove v cenove relaci 70.000kc,nedosauji kvalit,reprobeden nekolikanasobne nizssi cenove hladiny po propojeni ruznych zesilovacu a naopak.Dle meho nazoru,zakladnim posluchacskym zazitkum je akustika v mistnosti,ve ktere poslouchate,ktere jsem okoukal ve studiich a nasledne v divadelnich zvukovych mistnosti...kde mne byly zdrojem,kvalitniho velmi kvalitniho poslechu reprobedny Tesla ARS 651 R16,mistnosti nebyly nijak zvlast velke ale totalne odhlucnene,vyzdobene nastennymy drevenymy,vyplnemi odrazy zvuku,kde dojem byl tak silny a vyvazeny,ze jeste tyden(po prvni navsteve)jsem nevysel z udivu,nechci rozepisovat veskere reprobedny ,ktere vlastnim,radove 50 paru,a zesilovace od lam hybridu po mofset zesilovace,ale vse je alchymii pro dane ucho,daneho cloveka,zdroje signalu atd.atd.atd.atd,hodnotit vse jako celek nejde,to co se libi jednomu,nemusi vyhovovat druhemu,nekteri,z mych zkusenosti....radoby hi fistu,poridi aparaty i v mnohasettisicich kc,a (dle meho nazoru),i z duvodu teto ceny,jako by bylo dane,vysoka cena vysoky hi fi,kde v mnoha procentech byva opakem.Pri navsteve dobreho znameho,ktery vlastni zvukovou aparaturu(nechci a nebudu rozepisovat)v castce ktera prevysuje 1.000.000kc,z uzasnym provedenim,designem,tovarnim zpracovanim,proste Echt,byl v soku,kdyz slysel aparaturu,ktera byla nejenom plne konkurujici ale zhruba o 960.000Kc,levnejsi.
V nedavne dobe v Ostrave,jsem navstivil byvaleho kamarada zvukare,69let,ktery po x letech zkusenosti,nahradil zvukovou aparaturu,(uz asi po 128)za sestaveny elektronkovy zesilovac a druhy zesilovac akt 216, k reprobednam AKR 303,v dokonale akusticke mistnosti,kde v tomto pripade,ke zvuku neni co dodat.P.S.,ve veku 32 az 34 let,se u muzu automaticky zhorsi sluch(u zen tomuto tak nebyva)kde ucho nemi schopno rozeznat vyssi signal kde je maximalni hranice 14.000hz ,maximalni a spise nizssi,okolo 12...13.000hz,a to,pokud jste 100%fit,usudek a zavery,at si udela kazdy sam........ nikdy jsem nikde nic nepsal,tak se omlouvam za amatersky prednes.
V nedavne dobe v Ostrave,jsem navstivil byvaleho kamarada zvukare,69let,ktery po x letech zkusenosti,nahradil zvukovou aparaturu,(uz asi po 128)za sestaveny elektronkovy zesilovac a druhy zesilovac akt 216, k reprobednam AKR 303,v dokonale akusticke mistnosti,kde v tomto pripade,ke zvuku neni co dodat.P.S.,ve veku 32 az 34 let,se u muzu automaticky zhorsi sluch(u zen tomuto tak nebyva)kde ucho nemi schopno rozeznat vyssi signal kde je maximalni hranice 14.000hz ,maximalni a spise nizssi,okolo 12...13.000hz,a to,pokud jste 100%fit,usudek a zavery,at si udela kazdy sam........ nikdy jsem nikde nic nepsal,tak se omlouvam za amatersky prednes.
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
Smysl otázky byl ten, že existuje v diskuzích termín HLAVNÍ audiosestava a DRUHÁ sestava (většinou myšleno ta levnější). Případně, že každý druh muziky hraje jinak na různých bednách, každé CD má jinou kvalitu atd. Takže jestli jste vybaveni "pro každý případ" , přepnout z nekompromisně audiofilních repro na reprosoustavy pohodové, laděné spíš na příjemno. Myslím, že touto dvojakostí se vyřeší nekonečné hledání těch nejlepších univerzálních reprobeden. Mně to tak vychází.
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
Příjemno je jen jedno, je to pořádný zvuk s dostatkem basů, středů i jemných a detailních výšek, nikoli otravně nabučených nebo ječících a skřípajících beden. Dneska musím s radostí podotknout, že onoho příjemna jsem dosáhl v obou svých sestavách, domácí i pracovní, a to kombinací komponentů, nastavení PC ze kterého se hraje atd. To, co se nejvíc liší, navíc nejsou sestavy, ale nahrávky. Je třeba mít sestavu, kde je ten potenciál pro plnotučný a příjemný zvuk, ale v nahrávkách jsou ty největší rozdíly, je možno zaslechnout od uječeného tenkého zvuku až po přebasovaný zahuhlaný brutál. A to řeší ekvalizér, protože bych musel mít deset sestav aby to pokaždé hrálo stejně dobře. A proto jsem taky dost skeptický k serepetičkám a drahým kabelům, protože ladit 1% něčeho, když hned vzápětí po spuštění jiného alba je to o 20% jinde, mi připadá pošetilé.
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
Příjemno je ale pro každého něco zcela jiného ....
-
- Příspěvky: 611
- Registrován: 03 črc 2010 10:03
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
Přesně, pro každýho to znamená něco jinýho. Proto existuje milion modelů repro, zesilovačů a všech možnejch serepetiček okolo. Zkrátka někdo skřípající bedny vyhledává
kabelguru.cz
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
štětináč
No takto obsahově bych Tvůj prvotní dotaz fakt nepobral. Po Tvém rozkomentování ano, ale to je úplně mimo mísu a neřešitelné. Hodně už tady naznačil např. RedBaron.
Dělám hifi přes 40 let, ale že bych někdy slyšel o někom, že různý zvuk, či různě povedená CD řeší přepínáním beden, tak to fakt né.
Pokud jsi hifista a chceš skutečně kvalitní poslech, tak neutrácíš peníze za vícero low-wndů, ale rovnou si koupíš to nejkvalitnější, na co máš peníze, co Ti zvukově vyhovuje v Tvém prostoru a popř. hudebnímu žánru který posloucháš. Přece když máž bedny jak píšeš audiofilní ( předpokládám dospělé bedny - od spodu až na horu ), tak na bednách už není co řešit. Z nekvalitní nahrávky neuděláš kvalitní, přepojením beden, pouze se to můžeš pokusit korigovat např. EQ, či jinými udělátky, ale vždy s co nejmenším zásahem, abys to ještě více nezprznil. Kvalitní bedny Ti zahrají ( až na vyjímky ) všechny žánry a pohodovost máš takovou, jakou si koupíš, popř. naladíš. Nekvalitní nahrávky se dají i vyhazovat a dnes je toho hodně, určitě se to neřeší přepíchnutím beden.
Pod názvem " kolik reprosoustav posloucháte ", bych odpovídal v duchu současnosti: jedna vysoce kvalitní audio soustava v poslechovce na stereo hudbu a druhá ( levnější - u mně 400 litrů ) v obývacím pokoji na produkci DK, popř. hudebního mch. Jako perličku i v dílně s garáží jedna "bývalá" hifi věž ve věku aparátů 20-30 let, jako kulisu při práci. Pro info: Pioneer - 8800, 722 a Technics STS-4T a CD Kenwood DP 7090. I tato historie se ještě pořád dá poslouchat jako pohodová. Aby né, tenkrát mě stála mailant a byla místo auťáku.
Šťastný poslech všem.
No takto obsahově bych Tvůj prvotní dotaz fakt nepobral. Po Tvém rozkomentování ano, ale to je úplně mimo mísu a neřešitelné. Hodně už tady naznačil např. RedBaron.
Dělám hifi přes 40 let, ale že bych někdy slyšel o někom, že různý zvuk, či různě povedená CD řeší přepínáním beden, tak to fakt né.
Pokud jsi hifista a chceš skutečně kvalitní poslech, tak neutrácíš peníze za vícero low-wndů, ale rovnou si koupíš to nejkvalitnější, na co máš peníze, co Ti zvukově vyhovuje v Tvém prostoru a popř. hudebnímu žánru který posloucháš. Přece když máž bedny jak píšeš audiofilní ( předpokládám dospělé bedny - od spodu až na horu ), tak na bednách už není co řešit. Z nekvalitní nahrávky neuděláš kvalitní, přepojením beden, pouze se to můžeš pokusit korigovat např. EQ, či jinými udělátky, ale vždy s co nejmenším zásahem, abys to ještě více nezprznil. Kvalitní bedny Ti zahrají ( až na vyjímky ) všechny žánry a pohodovost máš takovou, jakou si koupíš, popř. naladíš. Nekvalitní nahrávky se dají i vyhazovat a dnes je toho hodně, určitě se to neřeší přepíchnutím beden.
Pod názvem " kolik reprosoustav posloucháte ", bych odpovídal v duchu současnosti: jedna vysoce kvalitní audio soustava v poslechovce na stereo hudbu a druhá ( levnější - u mně 400 litrů ) v obývacím pokoji na produkci DK, popř. hudebního mch. Jako perličku i v dílně s garáží jedna "bývalá" hifi věž ve věku aparátů 20-30 let, jako kulisu při práci. Pro info: Pioneer - 8800, 722 a Technics STS-4T a CD Kenwood DP 7090. I tato historie se ještě pořád dá poslouchat jako pohodová. Aby né, tenkrát mě stála mailant a byla místo auťáku.
Šťastný poslech všem.
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
Buď zdráv Oldear,
Se vším co jsi napsal se dá souhlasit, až na ten equavalizer.
Použití tohoto přístroje v sestavách mně přijde jako taková hifi neuctivost.
Mezi zásady vždy patřilo, že se hraje bez korekcí, natož nějaká equalizace.
To co se neudělalo ve studiu se domácí equalizací v žádném případě nemůže dohnat.
S nahrávkou jsou pouze dvě možnosti: buď se s ní smířit, nebo vyhodit.
Se vším co jsi napsal se dá souhlasit, až na ten equavalizer.
Použití tohoto přístroje v sestavách mně přijde jako taková hifi neuctivost.
Mezi zásady vždy patřilo, že se hraje bez korekcí, natož nějaká equalizace.
To co se neudělalo ve studiu se domácí equalizací v žádném případě nemůže dohnat.
S nahrávkou jsou pouze dvě možnosti: buď se s ní smířit, nebo vyhodit.
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
Jedny. Když přijede tchyňa, tak dvoje.
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
Ahoj Dasto,
no samozřejmě máš pravdu, úplně nejlepší je hrát bez jakýchkoliv korekcí a úprav a také tak z 95% hraju a dokonce si dovoluji ten luxus, že některé nahrávky vyhazuji, protože lepší už nikdy nebude a vím, že takovou desku, či placku už bych si nikdy nepustil, protože těch ostatních dobře hrajících mám velice mnoho. Buď něco věnuji nenáročným kolegům a nebo projedu zkartovačkou.
Tím mým vyjádřením "EQ, či jinými udělátky" jsem měl na mysli něco jiného. Skutečně špatnou nahrávku nelze vylepšit, ale lze vylepšit tu nahrávku, která je dobrá, ale má tu vadu na kráse, že je převýškovaná, či přebasovaná a to úpravou za využití docela drahých "udělátek", které pracují na jiných principech, než klasický analogový equalizer. Analogovou cestou dochází k významným zvukovým ztrátám nejem zařízením samotným, ale hlavně navíc kabelem tam a zpět.
Je pravdou, že dnes je kmitočtová křivka stejné nahrávky jiná u LP, jiná u SACD a jiná u CD. Stahovanou hudbu, či různé Hi-res raději vůbec nehodnotím. V tomto duchu se to dá digitálně korigovat bez ztráty kvality s využitím přednastavených křivek. U mně ten přístroj jich má 30 a ještě se to dá rozšířit přes USB. Nemá to žádný negativní vliv na zvuk, bohužel jen na peněženku. To ale asi píšu o přístroji v úplně jiné kategorii, než měl tazatel na mysli s přepíchnutím beden.
no samozřejmě máš pravdu, úplně nejlepší je hrát bez jakýchkoliv korekcí a úprav a také tak z 95% hraju a dokonce si dovoluji ten luxus, že některé nahrávky vyhazuji, protože lepší už nikdy nebude a vím, že takovou desku, či placku už bych si nikdy nepustil, protože těch ostatních dobře hrajících mám velice mnoho. Buď něco věnuji nenáročným kolegům a nebo projedu zkartovačkou.
Tím mým vyjádřením "EQ, či jinými udělátky" jsem měl na mysli něco jiného. Skutečně špatnou nahrávku nelze vylepšit, ale lze vylepšit tu nahrávku, která je dobrá, ale má tu vadu na kráse, že je převýškovaná, či přebasovaná a to úpravou za využití docela drahých "udělátek", které pracují na jiných principech, než klasický analogový equalizer. Analogovou cestou dochází k významným zvukovým ztrátám nejem zařízením samotným, ale hlavně navíc kabelem tam a zpět.
Je pravdou, že dnes je kmitočtová křivka stejné nahrávky jiná u LP, jiná u SACD a jiná u CD. Stahovanou hudbu, či různé Hi-res raději vůbec nehodnotím. V tomto duchu se to dá digitálně korigovat bez ztráty kvality s využitím přednastavených křivek. U mně ten přístroj jich má 30 a ještě se to dá rozšířit přes USB. Nemá to žádný negativní vliv na zvuk, bohužel jen na peněženku. To ale asi píšu o přístroji v úplně jiné kategorii, než měl tazatel na mysli s přepíchnutím beden.
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
Principiáne je úplne jedno, či je ekvalizér (alebo podobné zvukové kutvítko) analógový šmejd alebo digitálny zázrak. Každé dodatočné šahanie do zvuku nahrávky samotným užívateľom podľa "vlasného vkusu" je v zásade vždy iba kurvenie originálu. Sorry, ale na mňa takéto aktivity pôsobia rovnako bizarne, ako keby chcel niekto dodatočne doostrovať niektoré fotky od Roberta Vana.Tím mým vyjádřením "EQ, či jinými udělátky" jsem měl na mysli něco jiného. Skutečně špatnou nahrávku nelze vylepšit, ale lze vylepšit tu nahrávku, která je dobrá, ale má tu vadu na kráse, že je převýškovaná, či přebasovaná a to úpravou za využití docela drahých "udělátek", které pracují na jiných principech, než klasický analogový equalizer. Analogovou cestou dochází k významným zvukovým ztrátám nejem zařízením samotným, ale hlavně navíc kabelem tam a zpět.
Je pravdou, že dnes je kmitočtová křivka stejné nahrávky jiná u LP, jiná u SACD a jiná u CD. Stahovanou hudbu, či různé Hi-res raději vůbec nehodnotím. V tomto duchu se to dá digitálně korigovat bez ztráty kvality s využitím přednastavených křivek. U mně ten přístroj jich má 30 a ještě se to dá rozšířit přes USB. Nemá to žádný negativní vliv na zvuk, bohužel jen na peněženku. To ale asi píšu o přístroji v úplně jiné kategorii, než měl tazatel na mysli s přepíchnutím beden.
Re: Kolik reprosoustav posloucháte?
bacil2
Tvůj názor a máš na něj právo, ale dle mého názoru zase ani netušíš o čem byla řeč. To udělátko se jmenuje DG 58.
Jestli Tě můžu poprosit sděl nám nezkušeným s drahou aparaturou, jak Ty eliminuješ v náhrávkách nevyrovnanou kmitočtovou křivku, zejména u současných vydání, kdy je každá úplně jinak nastavena a do masteringu se dnes hrabe každý kdo má v řiti díru. Bohužel všichni nejsou S. Wilson, či Bob Ludwig, nebo dokonce MFSL. Chápu, že v minulosti se dalo vše hrát rovně a také to většinou rovně a dokonce i se stejnou úrovní bylo vyrobeno - komplet 70.80. a do roku 1995, než přišel Loudness War. I já hraji většinou jen rovně a některé nepovedené nahrávky, které už nejdou vylepšit vyhazuju. Jak to řešíš Ty? Ty přepínáš na horší bedny, jak se dotazoval tazatel, či měníš kabel, podložky, nebo máš takové vlohy, že dokážeš koupit zdroje s vyrovnanou charakteristikou, která ještě přesně sedí na Tvůj poslechový prostor a Tvoji aparaturu. Předpokládám, že nejsi ten "Jouda" s PC a Dáčkem za bura, který vše ukradne z webu a tudíž je mu jedno jak to hraje a proto nemusí do ničeho šahat, popř. superhifista se sluchátky.
Prostuduj si možnosti udělátka DG 58 a přečti si příslušné recenze a hodnocení skutečných hifistů. Pamatuj si, že jedno je kolečko u trakaře, nikoliv vliv analogového, či digitálního udělátka, které má 80 pásem a je připojeno po HS-Linku.
Dík za názor a Tvoji odpověď.
P.S. Ještě dodatek, mimochodem já jsem fotograf a Tvůj příměr s R. Vanem, tak to si zrovna netrefil. Jednak není R. Vano "dogma" pro celý fotografický svět, ale hlavně u takovéhoto fotografování se hovoří o uměleckém záměru autora a klidně můžou být i některé fotografie rozmazány, nebo nedoostřené chceš-li. Jeho téma a orientaci asi znáš a možná si viděl některé jeho fotografie, kdy cloní na 1.4 právě aby od okolí vynikl ten pindík modela.
Vůbec to nemůžeš s rovnávat s nahrávkami. Je vidět, že nemáš zkušenosti s fyzickými nosiči, asi nekupuješ, jinak bys věděl, že ten kvalitativní rozptyl je značný a to by tady bylo tisíce "Vanů" a někteří zcela neposlouchatelní, či nekoukatelní.
Tvůj názor a máš na něj právo, ale dle mého názoru zase ani netušíš o čem byla řeč. To udělátko se jmenuje DG 58.
Jestli Tě můžu poprosit sděl nám nezkušeným s drahou aparaturou, jak Ty eliminuješ v náhrávkách nevyrovnanou kmitočtovou křivku, zejména u současných vydání, kdy je každá úplně jinak nastavena a do masteringu se dnes hrabe každý kdo má v řiti díru. Bohužel všichni nejsou S. Wilson, či Bob Ludwig, nebo dokonce MFSL. Chápu, že v minulosti se dalo vše hrát rovně a také to většinou rovně a dokonce i se stejnou úrovní bylo vyrobeno - komplet 70.80. a do roku 1995, než přišel Loudness War. I já hraji většinou jen rovně a některé nepovedené nahrávky, které už nejdou vylepšit vyhazuju. Jak to řešíš Ty? Ty přepínáš na horší bedny, jak se dotazoval tazatel, či měníš kabel, podložky, nebo máš takové vlohy, že dokážeš koupit zdroje s vyrovnanou charakteristikou, která ještě přesně sedí na Tvůj poslechový prostor a Tvoji aparaturu. Předpokládám, že nejsi ten "Jouda" s PC a Dáčkem za bura, který vše ukradne z webu a tudíž je mu jedno jak to hraje a proto nemusí do ničeho šahat, popř. superhifista se sluchátky.
Prostuduj si možnosti udělátka DG 58 a přečti si příslušné recenze a hodnocení skutečných hifistů. Pamatuj si, že jedno je kolečko u trakaře, nikoliv vliv analogového, či digitálního udělátka, které má 80 pásem a je připojeno po HS-Linku.
Dík za názor a Tvoji odpověď.
P.S. Ještě dodatek, mimochodem já jsem fotograf a Tvůj příměr s R. Vanem, tak to si zrovna netrefil. Jednak není R. Vano "dogma" pro celý fotografický svět, ale hlavně u takovéhoto fotografování se hovoří o uměleckém záměru autora a klidně můžou být i některé fotografie rozmazány, nebo nedoostřené chceš-li. Jeho téma a orientaci asi znáš a možná si viděl některé jeho fotografie, kdy cloní na 1.4 právě aby od okolí vynikl ten pindík modela.
Vůbec to nemůžeš s rovnávat s nahrávkami. Je vidět, že nemáš zkušenosti s fyzickými nosiči, asi nekupuješ, jinak bys věděl, že ten kvalitativní rozptyl je značný a to by tady bylo tisíce "Vanů" a někteří zcela neposlouchatelní, či nekoukatelní.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů