merhaut píše:Jistě tedy nebude problém doložit tvrzení o kopii lepší originálu konkrétním odkazem, kde bude v ukázce copy zázraku VIDĚT (SLYŠET) něco, co na originálu nebylo, hvězda na nebi, chlup v nose, nástroj, hlas....
Už tento dotaz svědčí o tom, že o tom mnoho nevíš. Kdo o těch postupech něco ví, takovýto dotaz nikdy nepoloží. Nejde totiž vůbec o to, zda se u upravené kopie objeví něco nového, co tam nebylo.
Zkus se tím chvíli zabývat, nainstaluj si příslušný SW, vyzkoušej si, co to umí a neumí, hodně o tom přemýšlej, a pak pochopíš sám. Možná. To bude jediný možný důkaz, který možná uznáš.
Jestliže někdo tvrdí, že kopie je lepší originálu, musí to umět doložit: v jakých parametrech, předvést ukázku, obojí samozřejmě s odkazem na zdroje.
P.S. Že se dají smysly (oko, ucho, mozek) ošálit ledasčím, je něco jiného. Bavím se o měřitelných, doložitelných technických parametrech: rozlišení, barevné hloubce, atd. Jinými slovy, předmětem debaty teď není líbí nelíbí.
Dověděl? Asi jsem přehlédl informaci, o kolik se zlepšilo rozlišení a barevná hloubka u kopie oproti originálu... Jistě nebude problém mi to zopakovat, včetně odkazu, důkazu, číselných hodnot X vs Y...
malá odbočka:
mám takový pocit, že ve FullHD (nebo jak se tomu říká) je třeba mezi spoustou filmů a např. sportovními přenosy velký rozdíl. zatímco u sportu je na ostrost, barevnou věrnost atd. kladený mimořádný důraz, tak u filmů se velmi často používají barevné a jiné filtry.
umělecký záměr?
příjde mi to, že u filmů je častokrát snaha aby to vypadalo "filmověji". spíš než hyperrealismus se preferuje styl(izace), pocit, nálada atd.
Jsou určité věci, které tak nějak pokládáme za běžnou znalost a dokládat je potřeba spíš malému dítěti, než dospělému. Ale budiž. Remaster není KOPIE, ale restaurování původního materiálu i když v tomhle případě výsledkem restaurování je kopie. Možná jsi někdy viděl, jak jde ve Photoshopu z fotky odstranit šum, doostřit jí, změnit jí barevnost a klidně jí i zvětšit a ta fotka je po takovém zásahu LEPŠÍ, než originál. Možná si někdy postřehl, že u jakéhokoli natočeného filmu se dělá postprodukce, jejímž účelem je, aby výsledek vypadal LÉPE, než natočený originální materiál. Možná si v hifi postřehl, že se spoustu starších nahrávek remastruje z originálů a pak vydává na MSFL a jsou obvykle lepší než originál. Možná sis všiml, že staré zašlé oprýskané fresky v Sixtýnské kapli byly restaurovány a dnes vypadají jako nové. No a to samé se děje při digitálním remasteru filmu, který trvá vyrobit několik týdnů, protože to je dost piplavá práce a žádné kopírování. Děje se při tom to samé co v každé televizi, která z obrazu ostraňuje šum, zvýrazňuje hrany, upravuje kontrast, upscaluje obraz do vyššího rozlišení a dopočítává snímky do 100Hz, jenom v podstatně sofistikovanějším provedení. Často i ta TV dokáže s nekvalitním obrazem divy.
A jen tak pro zajímavost, většina filmů v 80 a 90 letech na 70mm byly zvětšeniny natočené původně na 35mm. Tehdy se to zvětšovalo klasicky, bez vylepšování na počítačích a přesto byla výsledná zvětšenina výrazně lepší, než běžná kopie originálu na 35mm. Pročpak asi?
Jinak Merhaute, nikdo ti nebere, že 70mm film je teoreticky kvalitnější, než digitál ve 4K. Problém je, že ta kvalita trvá jen do okamžiku, než se to začne kopírovat a promítat v kině a za splnění určitých podmínek, které 90% kin nesplňuje. Takže ve výsledku, promítání digitální kopie má oproti filmu prakticky samé výhody, kromě toho rozlišení a to pouze v případě, že si sedneš do první řady s dalekohledem a budeš hledat chyby.
A ano, Dadafte, někdu se do výsledného obrazu naopak přidává třeba šum, nebo nějak jinak upravuje barevnost a další parametry, aby to vypadalo víc "umělecky".
Slunko svítí, voda teče, Ema má mísu, chutná sladké i kyselé... remaster není kopie, ale restaurování, a výsledkem restaurování je kopie... to vše jsem se dověděl:-) Ale po důkazech, jednotkách, hodnotách, odkazech... stále ani stopa.
Ohledně tématu. Dadafte, ty jsi toto téma založil, tak se rozhodni, zdali tu debatu Hellboye, Noaida a Merhauta chceš mít, nebo ji mám přesunout do nového tématu.
edit samoT: Opravena hrubka. Děkuji ti Donutsi za upozornění.
Hellboy
já bych to neviděl na umělecky v úvozovkách. když točím film, který se odehrává na Marsu, tak to prostě nemůže vypadat jako v Postoloprtech, kde natáčím...
samoT
nech to tak, když teda můžu.
merhaut
a kdy si nějaké čísla, údaje a tak dokládal ty? (pomiňme citace z textů, kterým nerozumíš)