Smysl digitálního analogu
- overgrounder
- Příspěvky: 456
- Registrován: 26 říj 2015 11:59
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Smysl digitálního analogu
Přátelé vinylu, jak prosím řešíte nákupy nových desek ve chvíli, kdy není na netu dohledatelná informace o zdroji, z něhož byla deska vyrobena?
Otázku bych upřesnil tak, že drtivá většina nových vinylů se vyrábí z digitálního zdroje (pokud pominu specializované vydavatelství či edice atp.), a zde, čistě technicky, není žádné opodstatnění kupovat LP, které bylo vylisováno z matrice vyrobené z digitálního zdroje. Nebavím se teď o sběratelství nebo potřebě vlastnit dané album i na vinylu bez ohledu na její "analogovou" kvalitu.
Uvedu příklad. Chtěl bych si koupit LP Anety Langerové - Na Radosti. Nikde jsem nedohledal, z jakého zdroje byla matrice vyrobena. Pochybuji, že z analogu. V tu chvíli tedy nemá technicky smysl dané LP pořizovat, protože nahrávka na něm je pouze upravený digitál. Pokud chápu tento "problém" jako důvod k nekupování takto vyrobených vinylů, mám jako běžný uživatel nějakou možnost zjistit, z čeho byla daná deska vyrobena?
Otázku bych upřesnil tak, že drtivá většina nových vinylů se vyrábí z digitálního zdroje (pokud pominu specializované vydavatelství či edice atp.), a zde, čistě technicky, není žádné opodstatnění kupovat LP, které bylo vylisováno z matrice vyrobené z digitálního zdroje. Nebavím se teď o sběratelství nebo potřebě vlastnit dané album i na vinylu bez ohledu na její "analogovou" kvalitu.
Uvedu příklad. Chtěl bych si koupit LP Anety Langerové - Na Radosti. Nikde jsem nedohledal, z jakého zdroje byla matrice vyrobena. Pochybuji, že z analogu. V tu chvíli tedy nemá technicky smysl dané LP pořizovat, protože nahrávka na něm je pouze upravený digitál. Pokud chápu tento "problém" jako důvod k nekupování takto vyrobených vinylů, mám jako běžný uživatel nějakou možnost zjistit, z čeho byla daná deska vyrobena?
Re: Smysl digitálního analogu
Z největší pravděpodobností jsou dnes vydávané LP desky z digitálu. A pokud v tom kterém studiu mají jiná záznamová zařízení krom digi, tak se většinou rádi nějak pochlubí. Možná snad ještě nějaký mix digi/analog. Čistý analog se vydává zcela výjimečně jestli vůbec. Ovšem zcela něco jiného je text na přebalu LP.
Re: Smysl digitálního analogu
Pamatáte ,začalo to digitálkami https://xman.idnes.cz/digitalky-jsou-za ... n-styl_ada
a teraz to valcuje digitál všade.
https://tech.sme.sk/c/3492411/digitalky.html
"Prvé digitálne hodinky sa na Západe začali predávať už v roku 1972. Mali displej z červených diód, boli vyrobené z osemnáťkarátového zlata a stáli 2100 dolárov. Prvé hodinky s displejom z tekutých kryštálov uviedla na trh japonská firma Seico v roku 1973. Aj tie boli veľmi drahé.
Ale potom prišla revolúcia v podobe plastových digitálok, ktoré v roku 1976 začal vyrábať Texas Instruments. Nejaké také som dostal cez prázdniny roku 1980. Dodnes ich mám schované. V osemdesiatych rokoch sa potom výrobcovia predháňali, kto zákazníkom ponúkne digitálky s prekvapujúcejšími funkciami."
Čítajte viac: https://tech.sme.sk/c/3492411/digitalky ... z4sjArhuna
Co je na D letí...
Aj dadaft už má "digitál"
a teraz to valcuje digitál všade.
https://tech.sme.sk/c/3492411/digitalky.html
"Prvé digitálne hodinky sa na Západe začali predávať už v roku 1972. Mali displej z červených diód, boli vyrobené z osemnáťkarátového zlata a stáli 2100 dolárov. Prvé hodinky s displejom z tekutých kryštálov uviedla na trh japonská firma Seico v roku 1973. Aj tie boli veľmi drahé.
Ale potom prišla revolúcia v podobe plastových digitálok, ktoré v roku 1976 začal vyrábať Texas Instruments. Nejaké také som dostal cez prázdniny roku 1980. Dodnes ich mám schované. V osemdesiatych rokoch sa potom výrobcovia predháňali, kto zákazníkom ponúkne digitálky s prekvapujúcejšími funkciami."
Čítajte viac: https://tech.sme.sk/c/3492411/digitalky ... z4sjArhuna
Co je na D letí...
Aj dadaft už má "digitál"
Re: Smysl digitálního analogu
Nový desky vůbec nekuji, ani reedice starých nahrávek.
Nakupuji jen vinyly z 60-80 let (pokud to jde tak USA). Nová hudba (pop, rock) je sama o sobě šptaně nahraná a stačí mi spotify a porta pro. Na všem ostatním jsou slyšet akorát nedostatky nahrávek. Jiná situace je u jazzu a klasiky, tam je naopak kvalita většinou velmi dobrá, přičemž nahrávky jsou to digitální a nevidím nejmenší smysl to 'analagizovat', k žádnému zlepšení tímto procesem nedoje, je to jen dnešní 'móda'.
Nakupuji jen vinyly z 60-80 let (pokud to jde tak USA). Nová hudba (pop, rock) je sama o sobě šptaně nahraná a stačí mi spotify a porta pro. Na všem ostatním jsou slyšet akorát nedostatky nahrávek. Jiná situace je u jazzu a klasiky, tam je naopak kvalita většinou velmi dobrá, přičemž nahrávky jsou to digitální a nevidím nejmenší smysl to 'analagizovat', k žádnému zlepšení tímto procesem nedoje, je to jen dnešní 'móda'.
Re: Smysl digitálního analogu
http://www.faust.cz/ (studio, kde bylo uvedené album nahráno)
http://www.gzvinyl.com/Podpora/Dulezite-dokumenty.aspx ("Technické podmínky pro výrobu vinylové desky")
http://www.gzvinyl.com/Podpora/Dulezite-dokumenty.aspx ("Technické podmínky pro výrobu vinylové desky")
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Smysl digitálního analogu
Tahle digitálně analogová taškařice u mě silně přispěla k rozhodnutí, že se vinylové větve zbavím. Kupovat si vinyl za 600-1000 Kč a dostat tak objektivně horší zvuk než když si to samé album stáhnu v hi-res za 300 Kč, mi přišlo trochu na hlavu .
Re: Smysl digitálního analogu
NO ono to pánové není tak jednoznačné. Na stará kolena jsem také opětovně najel do dnes tzv. vinylu a ke svému starému kolovrátku Technics 1200 mk2 jsem si koupil čochtátko TEAC TN 570 a tak se v tom trochu hrabu a zkouším. Mám na tom Ortofon 2M Black a ke své staré sbírce jsem v poslední době zakoupil pár desítek desek - již roky prověřených známých věcí a porovnával to s digitálním audiem. Faktem je, že mám nějaké kšefty v Raichu a tak převážně nakupuji tam.
Pravdou je, že specializovaných firem na čistý analog je minimum a když jsou, tak jejich produkty jsou "nezaplatitelné". Současná produkce je z digitálního zdroje se stejně zmršeným masteringem jako na na CD, či SACD - bohužel, jen je to nahráno "slaběji", není tam, takový Loudness war jako u CD. Je to jen velký humbuk a marketing. Prodejci slušně vydělávají, protože mladá generace na to naskočila - oni to ještě neznali. Dne se setkáme s : řezáním poloviční rychlostí, nabírání v Hi-resu z originál master tape, dokonce LP v 45 a ABBA Arrival za 40 éček je na dvou LP a tak dále.
A skutek ? Některé hrajou skvěle a některé mizerně, zejména Rock a Pop. Lépě znějí ty s větší gramáží a od renomovaných firem a celkově lepší jsou ty zakoupené v Německu, než ty v ČR. Toť má zkušenost.
Nelze jednoznačně říci, co je lepší. Obecně LP jsou oproti CD lepší na basech, není tam však taková dynamika. Dobře udělané SACD, např. z Japonska, hrají nejlépe a v současnosti jsou nejlepší nosič. Já poslouchám i klasiku a tam je bohudík situace lepší u všech typů nosiče, tam si to zprznit nedovolí - tam je poslouchatelné i to CD. Uznávám, že kupovat LP dnes příliš smysl nemá, gramec jsem nikdy neprodal s nástupem DA a dnes převážně hraji svoji starou sbírku.
Na ty Hi-res pozor, je to také jen o marketingu a o podvod na zákazníka si to přímo říká. Už jsem to tady jednou psal, např. na HDTracks je většina alb nabírána krutě z obyčejného CD se všemy zprzněnými masteringy a to přepočítáno na Hi-res. Z originál pásů - to ani náhodou, to je na tom lepší Supraphon Hi-res. Nakupoval jsem od obou i jiných a tak to můžu porovnat. Nákup tzv. Hi-res je jen sázkou do loterie a nikdy nevíte co z toho vyleze. Nejsou povinováni žádnou specifikací, jako např. Red Book. Tak hlavně poslouchat dobrou muziku a lhostejno z čeho.
Pro info:
http://www.pina.cz/2013/02/23/pozor-na- ... trackscom/
Pravdou je, že specializovaných firem na čistý analog je minimum a když jsou, tak jejich produkty jsou "nezaplatitelné". Současná produkce je z digitálního zdroje se stejně zmršeným masteringem jako na na CD, či SACD - bohužel, jen je to nahráno "slaběji", není tam, takový Loudness war jako u CD. Je to jen velký humbuk a marketing. Prodejci slušně vydělávají, protože mladá generace na to naskočila - oni to ještě neznali. Dne se setkáme s : řezáním poloviční rychlostí, nabírání v Hi-resu z originál master tape, dokonce LP v 45 a ABBA Arrival za 40 éček je na dvou LP a tak dále.
A skutek ? Některé hrajou skvěle a některé mizerně, zejména Rock a Pop. Lépě znějí ty s větší gramáží a od renomovaných firem a celkově lepší jsou ty zakoupené v Německu, než ty v ČR. Toť má zkušenost.
Nelze jednoznačně říci, co je lepší. Obecně LP jsou oproti CD lepší na basech, není tam však taková dynamika. Dobře udělané SACD, např. z Japonska, hrají nejlépe a v současnosti jsou nejlepší nosič. Já poslouchám i klasiku a tam je bohudík situace lepší u všech typů nosiče, tam si to zprznit nedovolí - tam je poslouchatelné i to CD. Uznávám, že kupovat LP dnes příliš smysl nemá, gramec jsem nikdy neprodal s nástupem DA a dnes převážně hraji svoji starou sbírku.
Na ty Hi-res pozor, je to také jen o marketingu a o podvod na zákazníka si to přímo říká. Už jsem to tady jednou psal, např. na HDTracks je většina alb nabírána krutě z obyčejného CD se všemy zprzněnými masteringy a to přepočítáno na Hi-res. Z originál pásů - to ani náhodou, to je na tom lepší Supraphon Hi-res. Nakupoval jsem od obou i jiných a tak to můžu porovnat. Nákup tzv. Hi-res je jen sázkou do loterie a nikdy nevíte co z toho vyleze. Nejsou povinováni žádnou specifikací, jako např. Red Book. Tak hlavně poslouchat dobrou muziku a lhostejno z čeho.
Pro info:
http://www.pina.cz/2013/02/23/pozor-na- ... trackscom/
Re: Smysl digitálního analogu
Overgrounder,
Zdravím, přestože se v současnosti až na pár výjimek ( MoFi, Audio Analogue,...) mastery na LP tvoří výhradně digitální cestou, myslím, že není důvod k obávám, že si zvukově pohorší
Vinyly se nevyrábí v žádném případě z cd masterů, na LP se připravuje master zvlášť, i když je připraven digitálně, dbá se na dodržování dynamických poměrů, nedochází tudíž k takové kompresi jako u digitálních formátů ( včetně SACD ,DVD audio a nerotujicich formátů) .
Ve výsledku to potom vypadá tak, že u stejného titulů na cd je DR5-6 a na lp 9-11. Nemusí být vždy shodný masteringový inženýr u jednoho titulů na cd a lp.
Dnešní stížnosti na kvalitu vinylu netkví v kvalitě masteringu, spíše je na vině spěch při výrobě, určitá nedodržení postupů při výrobě zaviněná tlakem nadřízených na urychlení procesu výroby.
Skvostné Re mixy Stevena Wilsona ( J Tull, King Krimson) jsou taky vytvořeny digitálně a jsou uznávány po zvukové stránce jak audiofily tak hudebníky.
Led Zeppelin vydané nedávno na lp nikdy nehrály lépe v celé historii vydávání desek této kapely, jsou lepší než výlisky Classic Records.
Reedice výše uvedených titulů byly také zpracovány digitálně.Takže asi tak.
V žádném případě bych se nebál koupit Anetu Langerovou na vinylu.
Zdravím, přestože se v současnosti až na pár výjimek ( MoFi, Audio Analogue,...) mastery na LP tvoří výhradně digitální cestou, myslím, že není důvod k obávám, že si zvukově pohorší
Vinyly se nevyrábí v žádném případě z cd masterů, na LP se připravuje master zvlášť, i když je připraven digitálně, dbá se na dodržování dynamických poměrů, nedochází tudíž k takové kompresi jako u digitálních formátů ( včetně SACD ,DVD audio a nerotujicich formátů) .
Ve výsledku to potom vypadá tak, že u stejného titulů na cd je DR5-6 a na lp 9-11. Nemusí být vždy shodný masteringový inženýr u jednoho titulů na cd a lp.
Dnešní stížnosti na kvalitu vinylu netkví v kvalitě masteringu, spíše je na vině spěch při výrobě, určitá nedodržení postupů při výrobě zaviněná tlakem nadřízených na urychlení procesu výroby.
Skvostné Re mixy Stevena Wilsona ( J Tull, King Krimson) jsou taky vytvořeny digitálně a jsou uznávány po zvukové stránce jak audiofily tak hudebníky.
Led Zeppelin vydané nedávno na lp nikdy nehrály lépe v celé historii vydávání desek této kapely, jsou lepší než výlisky Classic Records.
Reedice výše uvedených titulů byly také zpracovány digitálně.Takže asi tak.
V žádném případě bych se nebál koupit Anetu Langerovou na vinylu.
Re: Smysl digitálního analogu
Tak čau Dasto - starý brachu,
K těm digitálním masteringům pro LP, no Zeppeliny mám komplet již od "tenkrát" Atlantic records, z těch nově vydaných a s dig. masteringem, který dělal Jimmy Page mám jen "4". Nehraje to špatně, ale je to ostřejší a více do výšek než původní vydání, není to nic na závadu, někomu to může vyhovovat. Proti původním je to však jinak kmitočtově a já to poslouchám většinou "rovně", tak mě to tak nějak vadí a vadí mi i ta částečná agresivita. Ale proti gustu... Samozřejmě, že na většině LP je lepší DR proti CD ( rock, pop, u klasiky je to jinak ). Ta agresivita, to je úděl dnešní doby a je to pojato módně. Když Bob Ludwig dělal v roce 2011 nové masteringy Queenů ( pod dohledem Briana Maye ) pro SACD, tak to pojal také takto. Sesypala se na něho kritika, proč takto zprznil Queeny, on se bránil, že to bylo pod dohledem Maye a navíc ta komprese je považována za tzv. uměleckou kompresi, která zvyšuje ráznost rockové hudby. Já bych řekl, kdo se ho o to prosil, ale takový je dnešní svět.
No právě ty nové remixy, např. ty skutečně skvostné S. Wilsona ( mám na DVD-A Jethro i Krimsony ) byly dělány prioritně pro více kanálový zvuk a ve vysokém rozlišení. Pokud to poslouchám v 5.1 je to naprosto skvělý a vyladěný zvuk s perfektním dozvukem ze zadu a má to excelentní prostor. Pokud to "za jizdy" přepnu na stereo, tak proti tomu takříkajíc " chcíply dobré víly " a je to ploché a ztratilo to spodek. Nevím to, ale dle této zkušennosti, by se dalo usuzovat, že to bylo mixováno právě pro vícekanál a to stereo tam dali jen jako bonus v nějakém downmixu z vícekanálu. Jak je toto v porovnání s LP nevím, nové remixy na LP nevlastním a kupovat je nebudu. DVD-A v 5.1 těchto titulů je naprosto nekompromisní zvuk.
Já poslouchám všechny formáty i ty LP ( pár desítek nových a většinou starou sbírku ), u rockovky to nevadí, ale u klasiky někde v tichých pasážích, kde hraje hudební nástroj tringl, či potichu např. flétna, či zpěvák má tichou pasáž a do tohoto se ozve lupanec z LP, tak to vypnu a jdu třeba sekat zahradu, protože je po poslechu. To se u digitálu nestane a je to naprosto nerušený poslech. Každý má však jiné preference a upřednostňuje něco jiného. Každý má právo volby.
Na druhou stranu nedávno jsem koupil Nazareth "THE ANTHOLOGY", je to dvoj CD výběr všech známých hitů. Bohužel zvukově tak zprzněný, totálně zkreslený a vopřené výšky - no neposlouchtelné. Obratem jsem šel koupit na LP ( dvoualbum ) ten známý Greatest Hits ( oranžovo modrý-mám již na CD ) a to hraje proti tomu CD Anthology naprosto suprově. Skutečnost je taková, že většinu titulů mám na LP, CD ( produkce do roku 1995, bez Loudness War ) a i na SACD, či DVD-A, pokud to takto vyšlo.Tak šťastný výběr zdroje hudby všem a každý nosič má své.
K těm digitálním masteringům pro LP, no Zeppeliny mám komplet již od "tenkrát" Atlantic records, z těch nově vydaných a s dig. masteringem, který dělal Jimmy Page mám jen "4". Nehraje to špatně, ale je to ostřejší a více do výšek než původní vydání, není to nic na závadu, někomu to může vyhovovat. Proti původním je to však jinak kmitočtově a já to poslouchám většinou "rovně", tak mě to tak nějak vadí a vadí mi i ta částečná agresivita. Ale proti gustu... Samozřejmě, že na většině LP je lepší DR proti CD ( rock, pop, u klasiky je to jinak ). Ta agresivita, to je úděl dnešní doby a je to pojato módně. Když Bob Ludwig dělal v roce 2011 nové masteringy Queenů ( pod dohledem Briana Maye ) pro SACD, tak to pojal také takto. Sesypala se na něho kritika, proč takto zprznil Queeny, on se bránil, že to bylo pod dohledem Maye a navíc ta komprese je považována za tzv. uměleckou kompresi, která zvyšuje ráznost rockové hudby. Já bych řekl, kdo se ho o to prosil, ale takový je dnešní svět.
No právě ty nové remixy, např. ty skutečně skvostné S. Wilsona ( mám na DVD-A Jethro i Krimsony ) byly dělány prioritně pro více kanálový zvuk a ve vysokém rozlišení. Pokud to poslouchám v 5.1 je to naprosto skvělý a vyladěný zvuk s perfektním dozvukem ze zadu a má to excelentní prostor. Pokud to "za jizdy" přepnu na stereo, tak proti tomu takříkajíc " chcíply dobré víly " a je to ploché a ztratilo to spodek. Nevím to, ale dle této zkušennosti, by se dalo usuzovat, že to bylo mixováno právě pro vícekanál a to stereo tam dali jen jako bonus v nějakém downmixu z vícekanálu. Jak je toto v porovnání s LP nevím, nové remixy na LP nevlastním a kupovat je nebudu. DVD-A v 5.1 těchto titulů je naprosto nekompromisní zvuk.
Já poslouchám všechny formáty i ty LP ( pár desítek nových a většinou starou sbírku ), u rockovky to nevadí, ale u klasiky někde v tichých pasážích, kde hraje hudební nástroj tringl, či potichu např. flétna, či zpěvák má tichou pasáž a do tohoto se ozve lupanec z LP, tak to vypnu a jdu třeba sekat zahradu, protože je po poslechu. To se u digitálu nestane a je to naprosto nerušený poslech. Každý má však jiné preference a upřednostňuje něco jiného. Každý má právo volby.
Na druhou stranu nedávno jsem koupil Nazareth "THE ANTHOLOGY", je to dvoj CD výběr všech známých hitů. Bohužel zvukově tak zprzněný, totálně zkreslený a vopřené výšky - no neposlouchtelné. Obratem jsem šel koupit na LP ( dvoualbum ) ten známý Greatest Hits ( oranžovo modrý-mám již na CD ) a to hraje proti tomu CD Anthology naprosto suprově. Skutečnost je taková, že většinu titulů mám na LP, CD ( produkce do roku 1995, bez Loudness War ) a i na SACD, či DVD-A, pokud to takto vyšlo.Tak šťastný výběr zdroje hudby všem a každý nosič má své.
Re: Smysl digitálního analogu
Buď zdráv Oldear, hodně dobrý muziky přeju k poslechu a taky zdraví, aby nám to poslouchání dlouho vydrželo.
K těm Zeppelin- jak píšeš, že poslední vydání je v porovnání agresivnější, než původní Atlantic: máš li německé vydání, je to dost dobře možné, GB, US, Holandské, každé se lišilo ve zvuku už v době prvního vydání.I vydání třeba v Německu jsou odlišná, každá reedice, nebo spíše dolisy je jiná. Já u takové hudby trochu agresivního podání spíš vítám, vím je to na vkusu každého, ale hudba více odsejpá.
U Nazareth je problém vtom, že se poslední reedice ( Salvo, remaster Tim Turan) se na cd komplet moc nepovedla.Ovšem LP reedice též od Salva a též Tim Turan je provedena skvostně a obstojí v porovnání s původním US vydáním.Vlastním obě, Nazareth je moje srdeční záležitost.
Nejlepší vydání Nazareth na cd bylo na Castle Communication, řada Essential, ale už se těžko shání.O původním vydání na Vertigo ani nemluvím.
Steve Wilson na LP vynikající, víš já jsem na stereo, mch mě nic neříká, housle za zády, to není nic pro mně, ale každý podél svého gusta.
O tom to přece celé je
Měj se pěkně a užívej si to.
K těm Zeppelin- jak píšeš, že poslední vydání je v porovnání agresivnější, než původní Atlantic: máš li německé vydání, je to dost dobře možné, GB, US, Holandské, každé se lišilo ve zvuku už v době prvního vydání.I vydání třeba v Německu jsou odlišná, každá reedice, nebo spíše dolisy je jiná. Já u takové hudby trochu agresivního podání spíš vítám, vím je to na vkusu každého, ale hudba více odsejpá.
U Nazareth je problém vtom, že se poslední reedice ( Salvo, remaster Tim Turan) se na cd komplet moc nepovedla.Ovšem LP reedice též od Salva a též Tim Turan je provedena skvostně a obstojí v porovnání s původním US vydáním.Vlastním obě, Nazareth je moje srdeční záležitost.
Nejlepší vydání Nazareth na cd bylo na Castle Communication, řada Essential, ale už se těžko shání.O původním vydání na Vertigo ani nemluvím.
Steve Wilson na LP vynikající, víš já jsem na stereo, mch mě nic neříká, housle za zády, to není nic pro mně, ale každý podél svého gusta.
O tom to přece celé je
Měj se pěkně a užívej si to.
Re: Smysl digitálního analogu
No, to já měl štěstí, že jsem i "tenkrát" mohl mít CD z Německa a Nazareth ( moje taky srdcovka ) mám komplet Vertigo, jen výběr The singles Collection mám od Castle, obojí v pohodě.
Dík za tip na toho Wilsona na LP - koupím a rád vyzkouším. Já jsem fakt puntíčkář a tak mám věci běžně na 3 nosičích.
Ještě info k tomu mch, "housle za zády" to já také nesnáším a neuznávám - hudba je vždy ze předu. Takto jsou bohužel udělané DVD-A Queen, kde ten Freddie křičí to "hallelujah" ze zadu, pro mě nepřirozené. Ten Wilson to má však jinak, vše perfektně sladěné i separátně sub a z těch zadních jen dozvuk se správným spožděním a celkově to dělá perfektní prostor. Podobně je to na posledním albu Mika Oldfielda - Return To Ommadawn DVD-A, v mch zvuk naprosto perfektní s vynikající superbasovou složkou a po přepnutí na stereo stejný efekt plochosti a pod.
Je to jak píšeš o preferencích každého a faktem je, že pro hudbu ( kromě koncertů - dozvuk a ruchy ) je hlavně to stereo. Souhlasím, že zmrskaný mch je neposlouchatelný. Jak píšeš ta agresivita je asi přijatelná u toho analogu z LP, ale u DA, které je digitálně připojené je té agresivity samo o sobě už dost a případné zvýšení je na mě už asi moc. Pravdou je, že se to nechá poslat z přehrávače, či procesoru analogově a tu agresivitu tak trochu otupit.
Bohužel, když člověk kupuje např. DVD-A, tak ani netuší co z toho vyleze a je to sázkou do loterie. Asi u těch LP je větší jistota dobrého zvuku.
Buď v pohodě a taky si užívej hudbu.
Dík za tip na toho Wilsona na LP - koupím a rád vyzkouším. Já jsem fakt puntíčkář a tak mám věci běžně na 3 nosičích.
Ještě info k tomu mch, "housle za zády" to já také nesnáším a neuznávám - hudba je vždy ze předu. Takto jsou bohužel udělané DVD-A Queen, kde ten Freddie křičí to "hallelujah" ze zadu, pro mě nepřirozené. Ten Wilson to má však jinak, vše perfektně sladěné i separátně sub a z těch zadních jen dozvuk se správným spožděním a celkově to dělá perfektní prostor. Podobně je to na posledním albu Mika Oldfielda - Return To Ommadawn DVD-A, v mch zvuk naprosto perfektní s vynikající superbasovou složkou a po přepnutí na stereo stejný efekt plochosti a pod.
Je to jak píšeš o preferencích každého a faktem je, že pro hudbu ( kromě koncertů - dozvuk a ruchy ) je hlavně to stereo. Souhlasím, že zmrskaný mch je neposlouchatelný. Jak píšeš ta agresivita je asi přijatelná u toho analogu z LP, ale u DA, které je digitálně připojené je té agresivity samo o sobě už dost a případné zvýšení je na mě už asi moc. Pravdou je, že se to nechá poslat z přehrávače, či procesoru analogově a tu agresivitu tak trochu otupit.
Bohužel, když člověk kupuje např. DVD-A, tak ani netuší co z toho vyleze a je to sázkou do loterie. Asi u těch LP je větší jistota dobrého zvuku.
Buď v pohodě a taky si užívej hudbu.
Re: Smysl digitálního analogu
Ahoj,
potřebuji radu. Má smysl kupoval LP 8album, Klassic Edition 3, Mozart, Beethoven, stereo Parnass, k dispizici na https://www.gramodesky.shop/gramodesky/ ... d34200.htm
Nevím, zda to koupit a zvuk bude OK, anebo kupovat raději nové vydání. Chápu tak, že Not OK je jen Cz/Sk rock kvůli limitaci v drážce?
Moc děkuji za odpověď,
L.
potřebuji radu. Má smysl kupoval LP 8album, Klassic Edition 3, Mozart, Beethoven, stereo Parnass, k dispizici na https://www.gramodesky.shop/gramodesky/ ... d34200.htm
Nevím, zda to koupit a zvuk bude OK, anebo kupovat raději nové vydání. Chápu tak, že Not OK je jen Cz/Sk rock kvůli limitaci v drážce?
Moc děkuji za odpověď,
L.
Re: Smysl digitálního analogu
Měl bych obavu ze současného stavu výlisků,všiml jsem si jakýchsi škrábanců v koncových drážkách (třeba je to jenom nečistota)
Německé výlisky se vyznačovaly vysokou kvalitou, zvláště u klasiky bych obavu neměl,limitaci drážky bych neřešil.
Gramofonová deska má určitá omezení vůči digitálu, nicméně zvuk z lp má pro mnohé z nás své nezaměnitelné kouzlo, které by za digitální zvuk nikdy nevyměnil.
Nicméně,neřekl jsi,kdo vydal nové vydání,zda je na lp, či na sacd/cd.
Též by mně zajímala tvoje analogová větev,na které by jsi lp přehrával.
Abych to shrnul: Já bych to riskl,za ty prachy je to směsná cena za osm lp, když to vyjde,bude to dobré, když ne,ztráta není tak veliká,je to koneckonců cena lepší večeře v restauraci (vlastně byla, že)
Hodně štěstí při výběru, ježděná deska je vždy sázka do loterie.
Německé výlisky se vyznačovaly vysokou kvalitou, zvláště u klasiky bych obavu neměl,limitaci drážky bych neřešil.
Gramofonová deska má určitá omezení vůči digitálu, nicméně zvuk z lp má pro mnohé z nás své nezaměnitelné kouzlo, které by za digitální zvuk nikdy nevyměnil.
Nicméně,neřekl jsi,kdo vydal nové vydání,zda je na lp, či na sacd/cd.
Též by mně zajímala tvoje analogová větev,na které by jsi lp přehrával.
Abych to shrnul: Já bych to riskl,za ty prachy je to směsná cena za osm lp, když to vyjde,bude to dobré, když ne,ztráta není tak veliká,je to koneckonců cena lepší večeře v restauraci (vlastně byla, že)
Hodně štěstí při výběru, ježděná deska je vždy sázka do loterie.
Re: Smysl digitálního analogu
Asi do toho půjdu. Mám Ortofon Bronze, predzesilovac Clearaudio nano phono v2, a velmi dobře mi hrají jak staré tak nové, naopak jsem byl párkrát v šoku z desek nových (Rolling Stones - Metamorphosis).
Řeším, jak moc trvat případně na nové desce, když chci co nejlepší zvuk. Klasika bývá levnější a nerad bych díky ušetřené stokoruně poslouchal špatný zvuk. Zase si říkám, pokud by byly limitace při záznamu, byly by také na reedici...
Děkuji moc za názory,
L.
Řeším, jak moc trvat případně na nové desce, když chci co nejlepší zvuk. Klasika bývá levnější a nerad bych díky ušetřené stokoruně poslouchal špatný zvuk. Zase si říkám, pokud by byly limitace při záznamu, byly by také na reedici...
Děkuji moc za názory,
L.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů