Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Osobne si myslim, ze to bude uz chciet dost dobry zvysok retazca aby sla blind testom rozoznat bronzka od black. Kupil som si nahradny slylus do AT440 ale je to ATN150SA teda shibata s aluminiovym cantileverom, teda nieco podobne ako ma black a pri porovnani s microline 440MLb v blind teste by som si nedovolil tvrdit, ze vzdy by som poznal ktora je ktora... Snad to kazdy pochopi...
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Já jsem svého času provozoval Bronzku na Debutu III s Phono Boxem II (která už sama byla na zbytek této sestavy overkill) a měl na víkend půjčenou Black, pro zajímavost. Black na tomhle řetězci hrála úplně jinak, myslím svým charakterem. Zmizela tendence k ostrosti, objevily se měkké středy, basy byly výrazně dynamičtější. Celkově se zvuk zaostřil aniž by se zostřil a měl výrazně lepší drajv a dynamiku.
Znova ale připomínám gramo a předzes, který neodpovídaly kvalitám ani jedné z přenosek. Na smysluplnějším řetězci by se to možná chovalo jinak.
Znova ale připomínám gramo a předzes, který neodpovídaly kvalitám ani jedné z přenosek. Na smysluplnějším řetězci by se to možná chovalo jinak.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Jestliže nejde rozpoznat téměř dvojnásobně dražší přenoska vůči nižšímu modelu , když dražší model má sofistikovanější výbrus hrotu je téměř neuvěřitelné.
V roce 2009 jsem měnil přenosku Dynavector 10X4 za vyšší model Dynavector 20X,obě přenosky byly vysokovystupové MC, vyšší měla lepší výbrus hrotu.
Změna zvuku byla patrná od prvního momentu, rozšíření výšek, zpevnění basů, lepší střední pásmo.Tedy změna úplně markantní a slyšitelná.
Ortofon 2M Black jsem nikdy neslyšel.Syn má na svém gramofonu 2 M Bronze, přenoska to je vynikající,detailní, někdy se zdá až příliš agilní, při určitém druhu hudby.Jsem přesvědčen o tom, že při výměně za 2M Black bych slyšel obdobné rozdíly jako u Dynavectorů.
V roce 2009 jsem měnil přenosku Dynavector 10X4 za vyšší model Dynavector 20X,obě přenosky byly vysokovystupové MC, vyšší měla lepší výbrus hrotu.
Změna zvuku byla patrná od prvního momentu, rozšíření výšek, zpevnění basů, lepší střední pásmo.Tedy změna úplně markantní a slyšitelná.
Ortofon 2M Black jsem nikdy neslyšel.Syn má na svém gramofonu 2 M Bronze, přenoska to je vynikající,detailní, někdy se zdá až příliš agilní, při určitém druhu hudby.Jsem přesvědčen o tom, že při výměně za 2M Black bych slyšel obdobné rozdíly jako u Dynavectorů.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Jak píše Dasta - samozřejmě je to slyšet a někde musí být chyba, když to někdo nerozpozná. Už od mladých let, kdy gramo bylo to TOP mám určité výhrady k přenoskám typu MC s LO, vždy to bralo pozadí a ruchy. Dnes jsou sice výrazně technicky kvalitnější kolotoče s motorem mimo, ale přesto preferuji MM. Mám to dvakrát: jednou - 2M Black, Technics SL 1200 MkII, VDH, Phonobox RS, VHD a do předzesu a podruhé - 2M Black, TEAC 570 ( integr. předzes Japan a DAC na čipu Cyrus ) a optikou do procesoru. Mimochodem, ta eliminace analogových kabelů a přímo v Hi-res 192/24 do procesoru je neuvěřitelný zvukový posun, který bych nikdy neočekával. Ten TEAC měl být pro manželku na ten její popík a už jsem jej zabavil.
K těm přenoskám. Měl jsem i bronz a teď na obou mám 2M Black. Zvukový rozdíl je naprosto zásadní a je pro něuvěřitelné, že to někdo neslyší. Black proti bronzu výrazně transparentnejší, detailnější a hlavně ohraničené a důrazné basy, což bronz vůbec nemá. Celkový zvuk u povedených LP je velice podobný SACD a CD to ve většině případů přehraje. Toto u bronzky nebylo.
Pokud nejste úplní hluchoty a máte u compu alespoň průměrnou zvukovku a repro, tak to musíte jednoznačně poznat i na tomto videu - viz. odkaz. Je tam srovnána bronz, black a AT-440. Já to slyším jednoznačně.
Dasto, Ty máš také hodně naposloucháno -zkus si to přehrát.
Závěr: Moje doporučení jednoznačně 2M Black, ta je spolu s Audio-technicou VM760SLC jedna z nejlepších MM na trhu.
Tak šťastný výběr všem.
K těm přenoskám. Měl jsem i bronz a teď na obou mám 2M Black. Zvukový rozdíl je naprosto zásadní a je pro něuvěřitelné, že to někdo neslyší. Black proti bronzu výrazně transparentnejší, detailnější a hlavně ohraničené a důrazné basy, což bronz vůbec nemá. Celkový zvuk u povedených LP je velice podobný SACD a CD to ve většině případů přehraje. Toto u bronzky nebylo.
Pokud nejste úplní hluchoty a máte u compu alespoň průměrnou zvukovku a repro, tak to musíte jednoznačně poznat i na tomto videu - viz. odkaz. Je tam srovnána bronz, black a AT-440. Já to slyším jednoznačně.
Dasto, Ty máš také hodně naposloucháno -zkus si to přehrát.
Závěr: Moje doporučení jednoznačně 2M Black, ta je spolu s Audio-technicou VM760SLC jedna z nejlepších MM na trhu.
Tak šťastný výběr všem.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Mám Bronzku, není to špatná přenoska, ale nějak mi tam pořád chybí hloubka objem a prostor myslíte že mi jí Black poskytne?
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Tak v prvé řadě bych upozornil na to že výrobci přenosek používají tzv. sériovou OM výrobu. To znamená že celá série má stejný generátor(cívky) a po kontrolním měření teprve dostane označení a hrot který má mít popř. jiné úpravy na vinutí (třeba zalití cívek atp.). Takto jsou nabízený jednotlivé řady jako 2M, Cadenza. A dělají to i jiní výrobci jako A-T, Grado, Goldring..
Takže při přechodu mezi jednotlivými pod druhy (Black/Bronse) je pouze malí rozdíl, a to hrotu a malými rozdílnými el. hodnotamy. Takže když se chceš opravdu posunout je potřeba jít víš a to nejlépe do Lo MC. O kousek lepší (nad MM) jsou i přenosky MI. Co jsem testoval 3x Grado tak v podstatě vždy ve stejné cenovce měli vše lepší. Jak rozlišení ve výškách tak údernost na basech (basy mají zvláštní podání a působí jako by byli skutečně v místnosti), a krásně barevné střední pásmo. Když ale přepnu na druhé rameno se Zyx tak je to zase úplně jinde. Vše je mnohem přesnější. Je to jak se často popisuje když shodíš deku z beden.
Ještě bych dodal že výsledná kvalita téměř vždy odpovídá ceně. Takže když porovnám přenosky MM/MC/MI v ceně třeba 15tisíc tak budou kvalitou na tom velmi podobně. Jen má každá svoje vlastní zabarvení.
Takže při přechodu mezi jednotlivými pod druhy (Black/Bronse) je pouze malí rozdíl, a to hrotu a malými rozdílnými el. hodnotamy. Takže když se chceš opravdu posunout je potřeba jít víš a to nejlépe do Lo MC. O kousek lepší (nad MM) jsou i přenosky MI. Co jsem testoval 3x Grado tak v podstatě vždy ve stejné cenovce měli vše lepší. Jak rozlišení ve výškách tak údernost na basech (basy mají zvláštní podání a působí jako by byli skutečně v místnosti), a krásně barevné střední pásmo. Když ale přepnu na druhé rameno se Zyx tak je to zase úplně jinde. Vše je mnohem přesnější. Je to jak se často popisuje když shodíš deku z beden.
Ještě bych dodal že výsledná kvalita téměř vždy odpovídá ceně. Takže když porovnám přenosky MM/MC/MI v ceně třeba 15tisíc tak budou kvalitou na tom velmi podobně. Jen má každá svoje vlastní zabarvení.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Kombinace ramene a přenosky, zásadní věc a pak zvukové preference.
Gramec jde vyladit na různé zabarvení od přesného zvuku jako slušné CD, do impresionistického barvotisku. Teď mám odpružený gramec s nerezovým ramínkem a chutná mu obyčejná MMka.
Na japonském automatu DD s hliníkovým ramenem, to rádo MC LO, jako Ortofon Quintet Bronze. Jiné hrají, ale nenadchnou.
K vláknu, mám rád hladší zvuk a 2M Blue mi vydržela dlouho. Zmiňované dvě 2M, mi na rameni PJ a VDH kabeláži přišly chladné.
Weirone, Grado já tuze rád, ale původní Gold mi nachytala brum z PJ RPM9. Ty máš ty nové, vylepšené ?
MI je i Nagaoka a nesedlo mi to na gramec nebo něco takového.
Jsem rád za toto fórum, kde jsou názory vítány a tolerovány.
Gramec jde vyladit na různé zabarvení od přesného zvuku jako slušné CD, do impresionistického barvotisku. Teď mám odpružený gramec s nerezovým ramínkem a chutná mu obyčejná MMka.
Na japonském automatu DD s hliníkovým ramenem, to rádo MC LO, jako Ortofon Quintet Bronze. Jiné hrají, ale nenadchnou.
K vláknu, mám rád hladší zvuk a 2M Blue mi vydržela dlouho. Zmiňované dvě 2M, mi na rameni PJ a VDH kabeláži přišly chladné.
Weirone, Grado já tuze rád, ale původní Gold mi nachytala brum z PJ RPM9. Ty máš ty nové, vylepšené ?
MI je i Nagaoka a nesedlo mi to na gramec nebo něco takového.
Jsem rád za toto fórum, kde jsou názory vítány a tolerovány.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
ayman
2M Black je podstaně lepší, je to jedna z nejlepších MM přenosek. Cena je dvojnásobná té 2M Bronze, ale pořád v pohodě zaplatitelná pro většinu Hifistů. Jen při nákupu dej pozor, abys kupoval originál s patřičným certifikátem a né nějaký padělek. Pozor právě na tzv. slevy. Pokud budeš mít vyšší nároky, tak musíš do segmentu MC.
Za mně, jedu na obou gramcích také 2M Black a plná spokojenost. Pro mně je gramec dočasná, znovu oprášená možnost přehrávání zvuku, díky prznitelům nahrávek na dig. nosičích. Pokud bych chtěl upgradovat gramec a spol. podstatně výš, bude to o statisícových investicích a to se mi nějak nechce. To ty prachy "vyhodím" raději jinam ( auta, moto a pod.).
Hodně štěstí.
2M Black je podstaně lepší, je to jedna z nejlepších MM přenosek. Cena je dvojnásobná té 2M Bronze, ale pořád v pohodě zaplatitelná pro většinu Hifistů. Jen při nákupu dej pozor, abys kupoval originál s patřičným certifikátem a né nějaký padělek. Pozor právě na tzv. slevy. Pokud budeš mít vyšší nároky, tak musíš do segmentu MC.
Za mně, jedu na obou gramcích také 2M Black a plná spokojenost. Pro mně je gramec dočasná, znovu oprášená možnost přehrávání zvuku, díky prznitelům nahrávek na dig. nosičích. Pokud bych chtěl upgradovat gramec a spol. podstatně výš, bude to o statisícových investicích a to se mi nějak nechce. To ty prachy "vyhodím" raději jinam ( auta, moto a pod.).
Hodně štěstí.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
2MBlack určitě bude velmi slušná přenoska, nicméně někteří kolegové říkají, že k podobnému,ne li lepšímu zvuku se lze dopracovat za poloviční cenu některými modely od Audiotechniky.
Je to možné, nicméně nemohu posoudit,ale vše je relativní a sto lidí,sto chutí, že.
Já osobně jsem příznivcem Ortofonu,vyhovuje mi zvuková firemní filosofie,provozuji jeden z jejich špičkových MC modelů ( A95 MC low output),ale líbí se mi i zvuk přenosek od Audiotechniky, vlastním EAT Yosegi, což je Audiotechnika v dřevěném těle.Její podání je dech beroucí.
Přeji všem kolegům spoustu spoustu pěkných lp a pěkné chvíle pri poslechu.
Je to možné, nicméně nemohu posoudit,ale vše je relativní a sto lidí,sto chutí, že.
Já osobně jsem příznivcem Ortofonu,vyhovuje mi zvuková firemní filosofie,provozuji jeden z jejich špičkových MC modelů ( A95 MC low output),ale líbí se mi i zvuk přenosek od Audiotechniky, vlastním EAT Yosegi, což je Audiotechnika v dřevěném těle.Její podání je dech beroucí.
Přeji všem kolegům spoustu spoustu pěkných lp a pěkné chvíle pri poslechu.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Podle mého si to měl Laditel fakt najít. Navíc ten výbuch blbosti je taky přes čáru. Jinak já měl obě prenosky, Black mám doteď. Rozdíl je výrazný dle mého soudu, ale jako vždy, jde o celou sestavu. Někdo to nemusí ani rozeznat.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
A někdo slyší až příliš a neslyšitelné.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Souhlasím že 2M Black patří k tomu nejlepšímu co systém MM dokáže. Oproti MC ovšem ztrácí hlavně v dynamice, rozlišení, prostorovosti a přesnosti. To že spousta lidí zůstává u MM chápu. Je to otázkou celého řetězce a hlavně taky hudby kterou poslouchá. Třeba u metalu nepotřebuji lovit detaily které tam nejsou. A spíše ocením tu hutnost MM přenosek. Veliké rozlišení u MC vytáhne veškeré chyby v nahrávce až to může být nepříjemné.
Mě osobně se zvuk Ortofonu nelíbí. Nějaké sem doma měl a pár let sem zůstal u Cadenza red na rameni P-J Evo 12". Tato kombinace na mě časem působila suchým až analytickým zvukem bez zabarvení. Je ale možné že jiný gramofon, hliníkové rameno nebo prostě jen jiná kombinace a může to být lepší. Takže jediné co mě u Ortofonu láká vyzkoušet je systém SPU.
Grado, mám teď Sonatu 3 ve verzi Lo. Je to aktuálně nejnovější model. Co se týče chytání brumu tak i já mám na mém gramofonu problém(ještě sem měl Red 3 která nic takového nedělala). Přenosku mám přímo nad motorem. Kde je brům největší -40db. Na okraji talíře -60db a 1,5cm od okraje a dál je -75db. Takže je to ještě docela dobré. Během hraní to zapadne v pozadí. Brům je přítomný i na hlavním rameni. Když jsem zkoušel různými kovy odstínit motor tak dopad byl minimální. Takže hádám že to bude běžný jev na každém gramofonu.
Takže verze Lo jsou na toto ještě náchylnější. I když mají nově (nejspíš od verze 3) nanesenou na cívkách barvu s příměsí nějakého kovu. Jako dodatečné stínění.
Aktuálně jsem s ní velmi spokojen. Je to přesně ten zvuk který jsem hledal. Má lepší rozlišení než předchozí Clearaudio Virtuoso. Bas který je zkutečně v místnosti. Výšky jsou pěkně kovové a již dobře zaostřené. A pak mi připadá, že hlavně ty staré nahrávky znít tak nějak pravdivě jak to asi mělo tenkrát být. Mám ji hlavně pro poslech starých věcí a horších nahrávek kde nepotřebuji rozlišení Zyx.
Ještě bych dodal že nastavení je opravdové peklo. Myslel jsem si že nic horšího jak Dynavector karat 17D2 být už nemůže. Ale tohle je to samé. Na hrot není přes přední nos vůbec vidět. Původně jsem pro ni měl nachystaný headshell P-J Carbon do kterého se ale záhadně nevešla rozteč šroubků. Tak ji mám na origo S-shape.
Mě osobně se zvuk Ortofonu nelíbí. Nějaké sem doma měl a pár let sem zůstal u Cadenza red na rameni P-J Evo 12". Tato kombinace na mě časem působila suchým až analytickým zvukem bez zabarvení. Je ale možné že jiný gramofon, hliníkové rameno nebo prostě jen jiná kombinace a může to být lepší. Takže jediné co mě u Ortofonu láká vyzkoušet je systém SPU.
Grado, mám teď Sonatu 3 ve verzi Lo. Je to aktuálně nejnovější model. Co se týče chytání brumu tak i já mám na mém gramofonu problém(ještě sem měl Red 3 která nic takového nedělala). Přenosku mám přímo nad motorem. Kde je brům největší -40db. Na okraji talíře -60db a 1,5cm od okraje a dál je -75db. Takže je to ještě docela dobré. Během hraní to zapadne v pozadí. Brům je přítomný i na hlavním rameni. Když jsem zkoušel různými kovy odstínit motor tak dopad byl minimální. Takže hádám že to bude běžný jev na každém gramofonu.
Takže verze Lo jsou na toto ještě náchylnější. I když mají nově (nejspíš od verze 3) nanesenou na cívkách barvu s příměsí nějakého kovu. Jako dodatečné stínění.
Aktuálně jsem s ní velmi spokojen. Je to přesně ten zvuk který jsem hledal. Má lepší rozlišení než předchozí Clearaudio Virtuoso. Bas který je zkutečně v místnosti. Výšky jsou pěkně kovové a již dobře zaostřené. A pak mi připadá, že hlavně ty staré nahrávky znít tak nějak pravdivě jak to asi mělo tenkrát být. Mám ji hlavně pro poslech starých věcí a horších nahrávek kde nepotřebuji rozlišení Zyx.
Ještě bych dodal že nastavení je opravdové peklo. Myslel jsem si že nic horšího jak Dynavector karat 17D2 být už nemůže. Ale tohle je to samé. Na hrot není přes přední nos vůbec vidět. Původně jsem pro ni měl nachystaný headshell P-J Carbon do kterého se ale záhadně nevešla rozteč šroubků. Tak ji mám na origo S-shape.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Vlákno laditele je z roku 2018, neaktuální.
Ortofon 2M Black LVB byla do maxima chvějkou z boronu z MC Cadenza Black
https://www.ortofon.com/ortofon-2m-black-lvb-250-p-957
Jak píše weiron, na horším Rocku a nahrávkách s odbytým zvukem ale dobrou hudbou, je příjemnější MM.
Weirone díky za zajímavé poznatky. Máš svatou trpělivost. Grado je náročné asi i na phono, jakou zátěž používáš? Píšou o doporučených 70 Ohmech. Chápu že zvuk je odměnou, Gold se mi velmi líbila kdyby nezlobila.
Ortofon 2M Black LVB byla do maxima chvějkou z boronu z MC Cadenza Black
https://www.ortofon.com/ortofon-2m-black-lvb-250-p-957
Jak píše weiron, na horším Rocku a nahrávkách s odbytým zvukem ale dobrou hudbou, je příjemnější MM.
Weirone díky za zajímavé poznatky. Máš svatou trpělivost. Grado je náročné asi i na phono, jakou zátěž používáš? Píšou o doporučených 70 Ohmech. Chápu že zvuk je odměnou, Gold se mi velmi líbila kdyby nezlobila.
Re: Ortofon 2M Bronze a 2M Black
Již jsem to psal ve svém vlákně.
Mám ji na PJ Phonobox DS3. Celá cesta je vedena symetricky přes kabely Pro-ject DS XLR. A nastavení:
Je to vlastně takový unikát. Nízko výstupová MI s 1.0mV. Kdy zatěžovací odpor má být mezi 10-47kOhmu. DS3 umí pouze 47. Phono s možnostmi různého nastavení je opravdu velmi málo. Proto jsem se rozhodoval mezi tímto a EAT E-glo které jich umí více(30, 36, 42, 47, 53, 59, 65, 75 kOhm). Ale dal jsem přednost dobré ceně a cesty v symetrice. Dále je potřeba nastavit větší zisk. Ten mám na 56db. Tuto hodnotu doporučoval v nějakém rozhovoru i J. Grado jako nejlepší. A nakonec kapacita. Na tu by přenoska neměla být háklivá. Já jsem zkoušel a změnu jsem nezaznamenal. Ale na zahraničních fórech někteří psaly že změnu slyší..
https://gradolabs.com/cartridges/timbre ... 21-sonata3
Mám ji na PJ Phonobox DS3. Celá cesta je vedena symetricky přes kabely Pro-ject DS XLR. A nastavení:
Je to vlastně takový unikát. Nízko výstupová MI s 1.0mV. Kdy zatěžovací odpor má být mezi 10-47kOhmu. DS3 umí pouze 47. Phono s možnostmi různého nastavení je opravdu velmi málo. Proto jsem se rozhodoval mezi tímto a EAT E-glo které jich umí více(30, 36, 42, 47, 53, 59, 65, 75 kOhm). Ale dal jsem přednost dobré ceně a cesty v symetrice. Dále je potřeba nastavit větší zisk. Ten mám na 56db. Tuto hodnotu doporučoval v nějakém rozhovoru i J. Grado jako nejlepší. A nakonec kapacita. Na tu by přenoska neměla být háklivá. Já jsem zkoušel a změnu jsem nezaznamenal. Ale na zahraničních fórech někteří psaly že změnu slyší..
https://gradolabs.com/cartridges/timbre ... 21-sonata3
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů