Musí být raménko vždy rovnoběžné s gramofonovou deskou? Četl jsem, že to nemusí být vždy pravda a že má každý hlavně spolehat na své "zlaté uši."
Je pravda, že se signál zapisuje do matrice pokaždé pod jiným VTA ?
Změna nastavení výšky raménka o 3mm se prý projeví na VTA o 1 stupeň, což je běžná odchylka při zápisu.
Děkuji za odbornou radu.
NASTAVENÍ ÚHLU VTA
Re: NASTAVENÍ ÚHLU VTA
je to dost složité jednoduše popsat ale sám mám zjištěno ( nejsem sám )
jestli je zvuk ostrý-jasný může být raménko moc vysoko
no a naopak pokud je hodně basů může být zase moc nízko.
rozdíl mezi tloušťkou LP (různých vydavatelství ) může být i 1mm.
tím je jasné, že změnou výšky se dá částečně ovlivnit reprodukce ale otázka zní je to správné?
Na druhou stranu každý hledáme "svůj" zvuk, zkus sám a napiš jak to vidíš.
jestli je zvuk ostrý-jasný může být raménko moc vysoko
no a naopak pokud je hodně basů může být zase moc nízko.
rozdíl mezi tloušťkou LP (různých vydavatelství ) může být i 1mm.
tím je jasné, že změnou výšky se dá částečně ovlivnit reprodukce ale otázka zní je to správné?
Na druhou stranu každý hledáme "svůj" zvuk, zkus sám a napiš jak to vidíš.
Re: NASTAVENÍ ÚHLU VTA
Přesně v tomto je problém. Normální deska je slabější než 200 gr. vynil.
Tím se také mění VTA. Tato hodnota ale není zas tak kritická. Zvažte, kolik máte jakých LP a podle toho
VTA nastavte. Myslím, pokud hrajete většinou staré desky, tak VTA bych nastavil na ně.
Ne všechna raménka ale umožňují VTA nastavit...
Tím se také mění VTA. Tato hodnota ale není zas tak kritická. Zvažte, kolik máte jakých LP a podle toho
VTA nastavte. Myslím, pokud hrajete většinou staré desky, tak VTA bych nastavil na ně.
Ne všechna raménka ale umožňují VTA nastavit...
Re: NASTAVENÍ ÚHLU VTA
Daleko důležitější a kritičtější je třeba nastavení azimutu přenosky...
Re: NASTAVENÍ ÚHLU VTA
Ano Foxi. Snad bych si dovolil připomenout jiné úhly řezacích nožů u různých nahrávacích společností.
Dokonce si dávaly samostatně kmitočtový průběh a phono předzesilovače měly různé hodnoty korekcí.
Tzn., že na každou firmu by měl být zvlášť phono preamp.
Nechci strašit. Vím to od Toma.
Pro neurotického sledovače VTA je ideální DJ´s gramec se seřizováním za provozu...
Ne, VTA není tak důležité.
Pod tenké LP podkládám kožený slipmat.
VTA nám popsal pan Jiří Burdych.
http://www.hifi-voice.com/teorie/jak-na ... mofon.html
Můj předchozí prototyp s ramínkem Pro-Ject 9cc s klasickým kardanovým uložením, držel azimut jednou pro vždy. Konstrukce unipivotů je je výhodná svou snímavostí. Namísto tří ložisek je jediné v ose otáčení.
Dokud u mě jely MM přenosky, celkem bez potíží.
MC Sumiko Blue Point no.2 mi ukázala, zač je toho gramofon.
Co mi projde u MM Ortofon Alpha, to MC neopustí.
U MC přenosky Ortofon Rondo Bronze a Ortofon Valencia mi opravdu přišlo divné, proč to ručně a zrcátkem nenastavím.
Snad se teoreticky může stát, že ten diamant tvořící jediný kus drahokamu od trubičky chvějky po hrot, nemusí být přilepený rovně. Kombinace chybného azimutu a nepřesně nastaveným null pointem je pro uši detonační.
Bronze mi seřídil Renown. Supééér.
Dalším šikulou byl Rowing na RAA.
Valencia jela šejdrem a opravdu to bylo nespojité.
Až se v Adjust Plus Rowwingova PC, spojily tři křivky v oknu pro azimut, bylo dobře.
Nebo to je popletené Rowingu?
A určitě by to chtělo překopnout do vlákna Azimut.
Dokonce si dávaly samostatně kmitočtový průběh a phono předzesilovače měly různé hodnoty korekcí.
Tzn., že na každou firmu by měl být zvlášť phono preamp.
Nechci strašit. Vím to od Toma.
Pro neurotického sledovače VTA je ideální DJ´s gramec se seřizováním za provozu...
Ne, VTA není tak důležité.
Pod tenké LP podkládám kožený slipmat.
VTA nám popsal pan Jiří Burdych.
http://www.hifi-voice.com/teorie/jak-na ... mofon.html
Nejtěžší je trefit azimut unipivotního ramínka Kuzma Stogi S.Peer píše:Daleko důležitější a kritičtější je třeba nastavení azimutu přenosky...
Můj předchozí prototyp s ramínkem Pro-Ject 9cc s klasickým kardanovým uložením, držel azimut jednou pro vždy. Konstrukce unipivotů je je výhodná svou snímavostí. Namísto tří ložisek je jediné v ose otáčení.
Dokud u mě jely MM přenosky, celkem bez potíží.
MC Sumiko Blue Point no.2 mi ukázala, zač je toho gramofon.
Co mi projde u MM Ortofon Alpha, to MC neopustí.
U MC přenosky Ortofon Rondo Bronze a Ortofon Valencia mi opravdu přišlo divné, proč to ručně a zrcátkem nenastavím.
Snad se teoreticky může stát, že ten diamant tvořící jediný kus drahokamu od trubičky chvějky po hrot, nemusí být přilepený rovně. Kombinace chybného azimutu a nepřesně nastaveným null pointem je pro uši detonační.
Bronze mi seřídil Renown. Supééér.
Dalším šikulou byl Rowing na RAA.
Valencia jela šejdrem a opravdu to bylo nespojité.
Až se v Adjust Plus Rowwingova PC, spojily tři křivky v oknu pro azimut, bylo dobře.
Nebo to je popletené Rowingu?
A určitě by to chtělo překopnout do vlákna Azimut.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů