NASTAVENÍ ÚHLU VTA

Prostor pro milovníky poslechu LP
Odpovědět
Uživatelský avatar
fox
Příspěvky: 2265
Registrován: 07 črc 2008 10:03
Kontaktovat uživatele:
Vybavení

NASTAVENÍ ÚHLU VTA

Příspěvek od fox »

Musí být raménko vždy rovnoběžné s gramofonovou deskou? Četl jsem, že to nemusí být vždy pravda a že má každý hlavně spolehat na své "zlaté uši."
Je pravda, že se signál zapisuje do matrice pokaždé pod jiným VTA ?
Změna nastavení výšky raménka o 3mm se prý projeví na VTA o 1 stupeň, což je běžná odchylka při zápisu.
Děkuji za odbornou radu.

Uživatelský avatar
tom
Příspěvky: 241
Registrován: 20 dub 2008 10:11
Kontaktovat uživatele:

Re: NASTAVENÍ ÚHLU VTA

Příspěvek od tom »

je to dost složité jednoduše popsat :mrgreen: ale sám mám zjištěno ( nejsem sám )
jestli je zvuk ostrý-jasný může být raménko moc vysoko
no a naopak pokud je hodně basů může být zase moc nízko.
rozdíl mezi tloušťkou LP (různých vydavatelství ) může být i 1mm.
tím je jasné, že změnou výšky se dá částečně ovlivnit reprodukce ale otázka zní je to správné?
Na druhou stranu každý hledáme "svůj" zvuk, zkus sám a napiš jak to vidíš.

Peer
Příspěvky: 2633
Registrován: 17 dub 2008 14:43
Kontaktovat uživatele:

Re: NASTAVENÍ ÚHLU VTA

Příspěvek od Peer »

Přesně v tomto je problém. Normální deska je slabější než 200 gr. vynil.
Tím se také mění VTA. Tato hodnota ale není zas tak kritická. Zvažte, kolik máte jakých LP a podle toho
VTA nastavte. Myslím, pokud hrajete většinou staré desky, tak VTA bych nastavil na ně.
Ne všechna raménka ale umožňují VTA nastavit...

Peer
Příspěvky: 2633
Registrován: 17 dub 2008 14:43
Kontaktovat uživatele:

Re: NASTAVENÍ ÚHLU VTA

Příspěvek od Peer »

Daleko důležitější a kritičtější je třeba nastavení azimutu přenosky...

efičák
Příspěvky: 1977
Registrován: 18 dub 2008 11:38
Kontaktovat uživatele:

Re: NASTAVENÍ ÚHLU VTA

Příspěvek od efičák »

Ano Foxi. Snad bych si dovolil připomenout jiné úhly řezacích nožů u různých nahrávacích společností.
Dokonce si dávaly samostatně kmitočtový průběh a phono předzesilovače měly různé hodnoty korekcí.
Tzn., že na každou firmu by měl být zvlášť phono preamp.
Nechci strašit. Vím to od Toma.

Pro neurotického sledovače VTA je ideální DJ´s gramec se seřizováním za provozu...
Ne, VTA není tak důležité.
Pod tenké LP podkládám kožený slipmat.

VTA nám popsal pan Jiří Burdych.
http://www.hifi-voice.com/teorie/jak-na ... mofon.html
Peer píše:Daleko důležitější a kritičtější je třeba nastavení azimutu přenosky...
Nejtěžší je trefit azimut unipivotního ramínka Kuzma Stogi S.
Můj předchozí prototyp s ramínkem Pro-Ject 9cc s klasickým kardanovým uložením, držel azimut jednou pro vždy. Konstrukce unipivotů je je výhodná svou snímavostí. Namísto tří ložisek je jediné v ose otáčení.
Dokud u mě jely MM přenosky, celkem bez potíží.
MC Sumiko Blue Point no.2 mi ukázala, zač je toho gramofon.
Co mi projde u MM Ortofon Alpha, to MC neopustí.
U MC přenosky Ortofon Rondo Bronze a Ortofon Valencia mi opravdu přišlo divné, proč to ručně a zrcátkem nenastavím.
Snad se teoreticky může stát, že ten diamant tvořící jediný kus drahokamu od trubičky chvějky po hrot, nemusí být přilepený rovně. Kombinace chybného azimutu a nepřesně nastaveným null pointem je pro uši detonační.
Bronze mi seřídil Renown. Supééér.
Dalším šikulou byl Rowing na RAA.
Valencia jela šejdrem a opravdu to bylo nespojité.
Až se v Adjust Plus Rowwingova PC, spojily tři křivky v oknu pro azimut, bylo dobře.
Nebo to je popletené Rowingu?
A určitě by to chtělo překopnout do vlákna Azimut. :shock:

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů