Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Jj, mám první anglické první lisování z roku 85 a opravdu si mlaskám. Je tak dobré, že ani neprahnu po Japonském.
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Pro přátele hardrocku,bluesrocku a metalu přímo povinnost tento titul vlastnit,lhostejno zda na lp či cd, nebo jinak.
Nejlepší je na lp, původní vydání (na snímku je první německé lisování od Vertigo), těžko se však shání z několika důvodů,proto je možnost opatřit si reedici, některé hrají opravdu výborně.
Nejvíce se dobovým vydáním přibližuje americká reedice z roku 2016(též na snímku) Warner Bros R1 552927.Jedná se o dvoudeskové vydání, druhá deska obsahuje instrumentální provedení alba.První lp je klasické album, nebývalé kvality, jak zvukové,tak technické.Opravdu povedená záležitost citlivě provedená.
V Evropě v roce 2015 též vyšla reedice,dokonce se na středových štítcích objevilo logo značky Vertigo.(Sanctuary BMGRM054LP)
Zvuk není špatný,je však patrné z poslechu, že se jedná o digitální remaster.To na americké reedici popisované výše patrné není.
Zajímavé je vydání z roku 2005 (Earmark DMM41005) Jedná se o desku zaznamenanou technologií DMM, má krapet světlejší podání plné detailů, vůbec to není špatné.
Nicméně i zde platí,ze nejlepší je pořídit dobové vydání.
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Máš pravdu, měl jsem UK reedici z roku 1976 na NEMS a po pořízení 1 UK vydání jsem všechny reedice prodal za směšnou cenu. I když shánění 1 vydání je trochu "opruz", jiné nechci.
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Mám původní vydání na LP, vinyly nesbírám, ale tohle je prostě poklad. Evropskou reedici z roku 2015 jsem ještě neposlouchal, bude zajímavé porovnat.
mostbet-cz-welcome tohle není jen hra, je to celé dobrodružství!
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Dasto: jeden malý dotaz - posloucháš to vůbec, máš na to čas?!
i když pravda, poznal jsem psychopata co si pořídil šest identických
alb Led Zeppelin s mírně odlišným obrazcem na obalu (už vy víte
o které asi půjde že jo) co k tomu říct? people are strange...
i když pravda, poznal jsem psychopata co si pořídil šest identických
alb Led Zeppelin s mírně odlišným obrazcem na obalu (už vy víte
o které asi půjde že jo) co k tomu říct? people are strange...
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Vlastním Paranoid USSR 1990(SNC Records – С90 31087 004). Zvukově je to slušné. Před lety jsem to koupil za pár korun v Praze na burze. BS mě nikdy nechytly. Chtěl jsem to pouze kvůli skladbě War Pigs. Mimochodem toto vydání má jednu zajímavost. A to o jednu skladbu méně. Chybí tam Rat Salad.
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
lechos,
ano, lidé jsou zvláštní,jak uvádíš na konci svého příspěvku.(Mimochodem známý song od The Doors z roku 67)
Deska od Led Zeppelin,kterou zmiňuješ se jmenuje "In Through The Out Door"(Swan Song 79)a měla opravdu několik variant obalu.Právě proto se prodávala zabalená v papírovém sáčku, který byl součástí distribuce.V sáčku proto,aby si lidi nevybírali určitý obal.
Jestliže nějaký sběratel shromáždil všech šest verzí, ještě neznamená,že je psychopat.
V podstatě se mi daří vše co mám doma poslechnout, protože desky sbírám přes padesát let a všechny jsem slyšel několikrát.
Poslouchám každý den spoustu let a je mi 73.let.Takže už jsem něco slyšel.
Přeji příjemný poslech.
ano, lidé jsou zvláštní,jak uvádíš na konci svého příspěvku.(Mimochodem známý song od The Doors z roku 67)
Deska od Led Zeppelin,kterou zmiňuješ se jmenuje "In Through The Out Door"(Swan Song 79)a měla opravdu několik variant obalu.Právě proto se prodávala zabalená v papírovém sáčku, který byl součástí distribuce.V sáčku proto,aby si lidi nevybírali určitý obal.
Jestliže nějaký sběratel shromáždil všech šest verzí, ještě neznamená,že je psychopat.
V podstatě se mi daří vše co mám doma poslechnout, protože desky sbírám přes padesát let a všechny jsem slyšel několikrát.
Poslouchám každý den spoustu let a je mi 73.let.Takže už jsem něco slyšel.
Přeji příjemný poslech.
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Přidal jsem foto sáčku do kterého se dávala v prodejnách deska LZ "Physical Graffiti ".
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Ješte je na modré etiketě, která byla právě po roce72 nahrazena oranžovou.Toto vydání vyšlo
pod záštitou Gramofonového Klubu (logo uvedeno na zadní straně obalu a spodní části středových štítků.
Zvuk je velmi kvalitní,oproti reedici 79.(oranžový štítek) má nahrávka lepší dozvuk nástrojů (oranžová má dozvuk sušší),jinak obě desky mají zvuk výborný.Ješte vyšla reedice v roce 76,tu ale bohužel nevlastním.
Ještě bych chtěl říct, že obě československé verze tohoto titulu nikterak nezaostávají za dobovými vydáními v zahraničí (GB,Germany..)
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Kromě vydání od MoFi mám ještě toto vydání od Classic Records 200gr.z roku 2001.
Obstojí toto vydání mezi pressy z roku 59?
[/quote]
Zdravím Dastu i všechny milovníky Jazzu.
Konečně mohu odpovědět na položenou otázku trochu konkrétněji. Pořídil jsem dva exempláře CS8163,nejprve repres 64 2-oká s bílým textem stav VG+( samozřejmě neodpovídalo ale je to hratelné) jako druhý po měsící z USA přistál misprint 59 6-oká, lisované mezi srpnem a listopadem 59, matrice 1AA IH / 1AA IH tedy velmi nízké hodnoty, (na Discogs není zatím ani evidována) stav VG+( velmi ale velmi hrubě neodpovídá). Nákup 1AA/1AA byl přesně z těch který většině bude stačit k tomu aby něco podobného už nikdy nezkoušeli a šli raději koupit nějaký remastr do obchodu.Po pravdě úplně je chápu. Americký primitiv na eBay nainzeroval něco o čem neměl ani páru, matrice 1AJ/1AG opsal z jiného inzerátu protože neměl ani tušení co to je a že na jeho desce je úplně něco jiného. Něco jsem již viděl ale tohle byla pro mě nová zkušenost......přiložím pár fotek níže. Takže rovnou k věci. Na record jsem strávil den čištěním a korekcí škrábanců a dvou skipů abych vůbec mohl desku přehrát. Praskot se samozřejmě nepodařilo úplně odstranit ale i tak jsem byl naprosto pohlcen kvalitou záznamu a poprvé v životě jsem si užil poslech praskající desky. Nedávno jsem někde psal, že nemohu poslouchat desku s defekty, takže beru zpět, toto je případ kdy neuvěřitelně silný zážitek z vnímání záznamu přebije prskání v drážce( nejsou tam ty děsivé jednolupance na otočku ale kontinuální popraskávání) takovým způsobem že to člověk dokáže ignorovat. Milsova trumpeta je čirá s ostrými konturami a každý tón má jasně zřetelný celý průběh,ještě více mě možná uchvátily oba saxy, mají surový "vyřezaný" zvuk, tóny jsou pestré jak dynamicky tak v barvách, v All Blues je Coltrane a pak odpověď Adderlyho silně emotivní zážitek, celé to pak uklidní Evansovo piano s dechberoucí čistotou tónů. Dnes ke mě jel MANA(Marián) a tak jsem ho požádal zda by vzal své SONY CBS vydání KoB. Musím konstatovat a v tom jsme se jednoznačně shodli, že japonec nemá vůbec žádnou šanci, což jsem tak nějak trochu očekával, víc mě ale překvapil repres z 64 který je rovněž nesrovnatelný. Při kontrole obou výlisků je ihned patrný rozdíl v délce využité záznmové plochy,takže již repres z 64 je jiný mastering což jaksi rozporuje tvrzení z LJC, že všechny laky se řezaly ze stejného prvního mixu,v jednu chvíli a pouze se do výroby dávaly postupně jak bylo třeba nahrazovat již optřebené stampery.Chtěl bych se tedy zeptat touto cestou zda někdo disponuje výliskem CS8163 alespoň bez loga CBS v šipce na labelu, nemusí být nutně misprint, rád bych zjistil zda všechny výlisky z r1959 mají stejný záznam, roli samozřejmě může hrát nejen pořadí vylisované kopie ale i to kolikátý stamper a z kolikátě matky byl použit. V případě mého výlisku i přes všechny jaho mechanické vady musím smeknout a zároveň říct že je to první titul který mě asi baví stereo více než mono. A to zase potvrzuje názory odborníků, že COLUMBIA byla v této době absolutní špička ve stereu, tak jako RVG v monu.
Obstojí toto vydání mezi pressy z roku 59?
[/quote]
Zdravím Dastu i všechny milovníky Jazzu.
Konečně mohu odpovědět na položenou otázku trochu konkrétněji. Pořídil jsem dva exempláře CS8163,nejprve repres 64 2-oká s bílým textem stav VG+( samozřejmě neodpovídalo ale je to hratelné) jako druhý po měsící z USA přistál misprint 59 6-oká, lisované mezi srpnem a listopadem 59, matrice 1AA IH / 1AA IH tedy velmi nízké hodnoty, (na Discogs není zatím ani evidována) stav VG+( velmi ale velmi hrubě neodpovídá). Nákup 1AA/1AA byl přesně z těch který většině bude stačit k tomu aby něco podobného už nikdy nezkoušeli a šli raději koupit nějaký remastr do obchodu.Po pravdě úplně je chápu. Americký primitiv na eBay nainzeroval něco o čem neměl ani páru, matrice 1AJ/1AG opsal z jiného inzerátu protože neměl ani tušení co to je a že na jeho desce je úplně něco jiného. Něco jsem již viděl ale tohle byla pro mě nová zkušenost......přiložím pár fotek níže. Takže rovnou k věci. Na record jsem strávil den čištěním a korekcí škrábanců a dvou skipů abych vůbec mohl desku přehrát. Praskot se samozřejmě nepodařilo úplně odstranit ale i tak jsem byl naprosto pohlcen kvalitou záznamu a poprvé v životě jsem si užil poslech praskající desky. Nedávno jsem někde psal, že nemohu poslouchat desku s defekty, takže beru zpět, toto je případ kdy neuvěřitelně silný zážitek z vnímání záznamu přebije prskání v drážce( nejsou tam ty děsivé jednolupance na otočku ale kontinuální popraskávání) takovým způsobem že to člověk dokáže ignorovat. Milsova trumpeta je čirá s ostrými konturami a každý tón má jasně zřetelný celý průběh,ještě více mě možná uchvátily oba saxy, mají surový "vyřezaný" zvuk, tóny jsou pestré jak dynamicky tak v barvách, v All Blues je Coltrane a pak odpověď Adderlyho silně emotivní zážitek, celé to pak uklidní Evansovo piano s dechberoucí čistotou tónů. Dnes ke mě jel MANA(Marián) a tak jsem ho požádal zda by vzal své SONY CBS vydání KoB. Musím konstatovat a v tom jsme se jednoznačně shodli, že japonec nemá vůbec žádnou šanci, což jsem tak nějak trochu očekával, víc mě ale překvapil repres z 64 který je rovněž nesrovnatelný. Při kontrole obou výlisků je ihned patrný rozdíl v délce využité záznmové plochy,takže již repres z 64 je jiný mastering což jaksi rozporuje tvrzení z LJC, že všechny laky se řezaly ze stejného prvního mixu,v jednu chvíli a pouze se do výroby dávaly postupně jak bylo třeba nahrazovat již optřebené stampery.Chtěl bych se tedy zeptat touto cestou zda někdo disponuje výliskem CS8163 alespoň bez loga CBS v šipce na labelu, nemusí být nutně misprint, rád bych zjistil zda všechny výlisky z r1959 mají stejný záznam, roli samozřejmě může hrát nejen pořadí vylisované kopie ale i to kolikátý stamper a z kolikátě matky byl použit. V případě mého výlisku i přes všechny jaho mechanické vady musím smeknout a zároveň říct že je to první titul který mě asi baví stereo více než mono. A to zase potvrzuje názory odborníků, že COLUMBIA byla v této době absolutní špička ve stereu, tak jako RVG v monu.
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Honzo,
Díky za možnost zúčastnit se srovnání různých vydání tohoto skvělého alba, byla to pro mě veliká zkušenost! Ty rozdíly jsou opravdu z mého pohledu zásadní a jsem moc rád, že jsem to mohl slyšet. Album z roku 59 znělo výborně, pro mě nový etalon ve stereo vydání.
Tvá snaha dohledat původní vydání těchto za mě zásadních hudebních děl je obdivuhodná a navíc máš sílu ještě se o tyto nabyté zkušenosti veřejně podělit . Stejně pozorně pročítám Dastovy příspěvky, které jsou pro mě velmi hodnotné, neměl bych se jak k těmto zajímavým informacím dostat, nikdy takto velké sbírky nebudu vlastnit - v dnešní době všechny ty díla sehnat je v podstatě nemyslitelné.
Díky chlapi, že přispíváte a mějte se fajn
MaNa
Díky za možnost zúčastnit se srovnání různých vydání tohoto skvělého alba, byla to pro mě veliká zkušenost! Ty rozdíly jsou opravdu z mého pohledu zásadní a jsem moc rád, že jsem to mohl slyšet. Album z roku 59 znělo výborně, pro mě nový etalon ve stereo vydání.
Tvá snaha dohledat původní vydání těchto za mě zásadních hudebních děl je obdivuhodná a navíc máš sílu ještě se o tyto nabyté zkušenosti veřejně podělit . Stejně pozorně pročítám Dastovy příspěvky, které jsou pro mě velmi hodnotné, neměl bych se jak k těmto zajímavým informacím dostat, nikdy takto velké sbírky nebudu vlastnit - v dnešní době všechny ty díla sehnat je v podstatě nemyslitelné.
Díky chlapi, že přispíváte a mějte se fajn
MaNa
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Kapela je zajímavá tím, že používala už v sedmdesátých letech dvě sólové kytary, později to byla doména metalových skupin,viz Judas Priest.
Deska vrcholí titulní skladbou na které se předvádí oba kytaristé (Moore,Gorham)tak, až běhá mráz po zádech.
Šťavnatý tlustý zvuk zážitek jen umocňuje, vřelé doporučení pro příznivce dobrého klasického hardrocku.
Porovnal jsem první anglické vydání,proti evropské reedici z roku 2008.
Obě mají hutný zvuk,u reedice postrádám vzduch a jásavost reprodukce,jde však více do spodu, určitě se bude líbit basovým pepíkům,spodky jsou fakt famózní.
Pro pořízení bych však raději doporučil sehnat dobové vydání, může být i německé lisování,to taky hraje výborně,to má kamarád.
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Honzo a kterou LP od nich bys ještě doporučil? Díky.
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
Obsahuje hit "The Boys Are Back in Town", který byl použit ve filmu "Příběh rytíře".
Jinak klasický bigbít vynikajícího zvuku s pořádným rytmickým základem.
Re: Kvalita starších LP dle zemí výroby.
U nás se netěšili nějaké masové oblibě,jako jejich kolegové z Anglie (Sweet,Slade, Nazareth, Queen...),ale tahle banda z Dublinu,byla sakramentsky dobrá a znalci hardrocku jejich desky vždy vyhledávali.
V současnosti nese prapor kapely původní kytarista kapely Scott Gotham se souborem "Black Star Riders".
Když si je poslechněte, budete si myslet, že Phill Lynott je stále mezi námi.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů