Kvalita současných vinylových výlisků
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Dark side of the moon mam v puvodnim nemeckem a jsem spokojen.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
To vydani z r. 2015 je to co se da koupit jeste dnes treba od Alzaka?
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
To Dasta:
Díky za info, zrovna řeším jakou LP "PF Wish You Were Here" koupit. Objednal jsem remaster z r.2016 z Music Records. Tak doufám, že jsem neudělal chybu.
Měl jsem totiž toto LP vydané v 75 myslím v UK, ale někam mi záhadně zmizelo . Moc se mi toto LP líbí, a to původní hrálo úžasně.
Jaké by jsi doporučil ty. Ještě to mohu stornovat.
Díky
Díky za info, zrovna řeším jakou LP "PF Wish You Were Here" koupit. Objednal jsem remaster z r.2016 z Music Records. Tak doufám, že jsem neudělal chybu.
Měl jsem totiž toto LP vydané v 75 myslím v UK, ale někam mi záhadně zmizelo . Moc se mi toto LP líbí, a to původní hrálo úžasně.
Jaké by jsi doporučil ty. Ještě to mohu stornovat.
Díky
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
major,
Vydání z roku 2016(PFR LP9) je remaster z originál master pásů, tudíž zvuková kvalita je výborná, daleko lepší, než vydání z roku 2011,kde se jednalo o digital remaster.
Vydání 2016 je věrnou zvukovou replikou GB vydání z roku75.
Koupí lp, nelze udělat chybu, u této edice si opravdu dali záležet.
Vydání z roku 2016(PFR LP9) je remaster z originál master pásů, tudíž zvuková kvalita je výborná, daleko lepší, než vydání z roku 2011,kde se jednalo o digital remaster.
Vydání 2016 je věrnou zvukovou replikou GB vydání z roku75.
Koupí lp, nelze udělat chybu, u této edice si opravdu dali záležet.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Doporučuji prostudovat toto:
http://www.audiodrom.net/cs/jak-to-vidi ... vek-vinylu
http://www.audiodrom.net/cs/jak-to-vidi ... vek-vinylu
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Lad2000,
Článek znám, výborně popsané, není k tomu co dodat, nicméně neodpustím si dvě poznámky z vlastní zkušenosti.
1.Reprodukce z gramofonových desek a věcí s tím související je emociální zážitek, který není přenositelný, vše je podmíněno délkou věnování se této činnosti, které se člověk věnuje, bez ohledu, zda sám, nebo s kolegy.
2.Je velmi zajímavé, že každý pochybovač gramofonu, po návštěvě u mně, nebo spřízněných kolotočářů, odcházel domů se slovy, že toto není možné, něco takového jsem nikdy neslyšel, jak to výborně hraje, to bych z cédéčka nikdy nedostal.
Článek znám, výborně popsané, není k tomu co dodat, nicméně neodpustím si dvě poznámky z vlastní zkušenosti.
1.Reprodukce z gramofonových desek a věcí s tím související je emociální zážitek, který není přenositelný, vše je podmíněno délkou věnování se této činnosti, které se člověk věnuje, bez ohledu, zda sám, nebo s kolegy.
2.Je velmi zajímavé, že každý pochybovač gramofonu, po návštěvě u mně, nebo spřízněných kolotočářů, odcházel domů se slovy, že toto není možné, něco takového jsem nikdy neslyšel, jak to výborně hraje, to bych z cédéčka nikdy nedostal.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
první dojem, autosugesce a okamžité kouzlo nablýskaných aparátů
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Dasta:
Gramofon mám taky, asi 5ks, souhlasím s emocemi, ale když potom člověk někde čte, že deska hraje do 200 kHz a podobné blbosti, tak to fakt nedávám. Vzhledem k tomu, že gramofon nereprodukuje nic pod 40 Hz a nad 16 kHz, odpadá dost problémů s akustikou. Taky ořezy frekvencí a úrovní hodně pomáhají. Mastering CD je proti tomu podstatně složitější, CD je schopno reprodukce cca od 2 Hz, i když opominu možnost reprodukce tak nízkých frekvencí, i 20-30 Hz nadělá v místnosti kolikrát více škody než k užitku. Nehledě na to, že desky se v 70 a 80 létech dělaly (mastering) pro poslech na domácím stereu, a CD bohužel mají problematický mastering, do auta či ucha (sluchátka a špunty). Pokud se objeví kvalitně zpracované CD (nějaké doma mám), tak gramo má bohužel smůlu.
A to s těmi návštěvami, taky mám kolikrát pocit, že jinde to hraje lépe
Gramofon mám taky, asi 5ks, souhlasím s emocemi, ale když potom člověk někde čte, že deska hraje do 200 kHz a podobné blbosti, tak to fakt nedávám. Vzhledem k tomu, že gramofon nereprodukuje nic pod 40 Hz a nad 16 kHz, odpadá dost problémů s akustikou. Taky ořezy frekvencí a úrovní hodně pomáhají. Mastering CD je proti tomu podstatně složitější, CD je schopno reprodukce cca od 2 Hz, i když opominu možnost reprodukce tak nízkých frekvencí, i 20-30 Hz nadělá v místnosti kolikrát více škody než k užitku. Nehledě na to, že desky se v 70 a 80 létech dělaly (mastering) pro poslech na domácím stereu, a CD bohužel mají problematický mastering, do auta či ucha (sluchátka a špunty). Pokud se objeví kvalitně zpracované CD (nějaké doma mám), tak gramo má bohužel smůlu.
A to s těmi návštěvami, taky mám kolikrát pocit, že jinde to hraje lépe
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Každému, co jeho jest.
Pouze jsem odpovídal na dotaz kolegy"major"na určitý titul lp z roku 2016.
Pouze jsem odpovídal na dotaz kolegy"major"na určitý titul lp z roku 2016.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Lad2000,
Navzdory technickým nedokonalostem vinylové desky oproti digitálu, dává reprodukce z gramofonu ještě mnoha lidem více, než poslech digitálu.
Na tomto jevu zřejmě nedokonalost média nemá vliv.
Navzdory technickým nedokonalostem vinylové desky oproti digitálu, dává reprodukce z gramofonu ještě mnoha lidem více, než poslech digitálu.
Na tomto jevu zřejmě nedokonalost média nemá vliv.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Lad2000
""" Vzhledem k tomu, že gramofon nereprodukuje nic pod 40 Hz a nad 16 kHz """
No, možná bys neměl takové kategorické soudy psát, může to být u Tebe jen tím, že to nemáš na čem poslouchat. Zajdi k někomu kdo má vybavení, včetně kvalitních beden, kvalitní přenosky a nějaký ten dislej, který Ti to může ukázat, když to neslyšíš.
Roztočte např. https://www.mofi.com/product-p/mfsl2-441.htm
a pak tady napiš jak to bylo na spodku.
""" Vzhledem k tomu, že gramofon nereprodukuje nic pod 40 Hz a nad 16 kHz """
No, možná bys neměl takové kategorické soudy psát, může to být u Tebe jen tím, že to nemáš na čem poslouchat. Zajdi k někomu kdo má vybavení, včetně kvalitních beden, kvalitní přenosky a nějaký ten dislej, který Ti to může ukázat, když to neslyšíš.
Roztočte např. https://www.mofi.com/product-p/mfsl2-441.htm
a pak tady napiš jak to bylo na spodku.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Právě tohle mám ted na kolotoči a mohu potvrdit.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Sice nevím co je to dislej, ale podmínky masteringu gramofonových desek jsou celkem jasně dané, například signál pod 300Hz je doporučený mono, kvůli vyskakování přenosky z drážky, a frekvence u standartní desky se strmě ořežou 40 -14(16)kHz, takže pokud na spektrálním analyzátoru vidíte vyšší frekvence tak si prostudujte něco o vzniku intermodulací a možná to přijde. Podmínky masteringu tu zveřejňoval člověk z GZ Loděnice a víte jak to dopoadlo.
Nehledě na to, že podklady k lisování se dost často řeší formátem CD, ať fyzickým tak ISO souborem.
Kdysi jsem se bavil i tím, že jsem si několik desek převedl do formátu CD, a jen díky možnosti odstranění lupanců (ručně), bylo rozeznatelné co je CD, a co gramo.
Kdyby se taková snaha jako LP věnovala CD masteringu, tak po LP ani pes neštěkne.
Aby bylo jasno, na LP jsem vyrůstal a mám je rád, v 80 letech to byl nejkvalitnější zdroj pro nahrávání, ale je to jako s autoveterány.
Nehledě na to, že podklady k lisování se dost často řeší formátem CD, ať fyzickým tak ISO souborem.
Kdysi jsem se bavil i tím, že jsem si několik desek převedl do formátu CD, a jen díky možnosti odstranění lupanců (ručně), bylo rozeznatelné co je CD, a co gramo.
Kdyby se taková snaha jako LP věnovala CD masteringu, tak po LP ani pes neštěkne.
Aby bylo jasno, na LP jsem vyrůstal a mám je rád, v 80 letech to byl nejkvalitnější zdroj pro nahrávání, ale je to jako s autoveterány.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Lad2000
Nepsal jsem o vysokých frekvencích, ty už jsou pro mně jako starocha bez zájmu i poslechu, ale právě o nízkých. Zkus si pustit ty zmiňované DS a uvidíš, možná i uslyšíš. Nemá cenu se zabývat teorií, tu tady většina z nás zná. Je třeba si uvědomit, že není LP jako LP a hodně záleží na aparatuře.
Pravdou je a několikrát jsem to tady psal, že na některé nově vydané LP to praskají z těch příprav pro CD. Pozná se to okamžitě po puštění, protože i to LP hraje podstatně silněji a s určitým agresivním podáním.
CD s popíkem a rockem u několik let nekupuji ( pouze klasiku - tam si to prznit nedovolí ) a poslední stav byl u mně: z 10 zakoupených bylo 8 na vyhození. Proto jsem se před cca 7 - 8 lety vrátil k LP a tam je stav: z 10 zakoupených jsou na vyhození 2. Smutná bilance, ale bohužel současná realita.
Jinak s "péčí" o mastering CD souhlasím a nikdy by mně v roce 1983, kdy jsem si dovezl z Reichu Sony CDP-101 a prvních 8 CD, nenapadlo, že se budu jednou vracet k LP. Dnes je to u mně tak, že na klasiku SACD, popř. CD ( tam je to v poho ) na rock LP, alespoň těch 8 poslouchatelných z 10 koupených. U různých zakoupených Hi-Res je většinou sázka do loterie. Je to především snadnější a rychlejší byznys.
Nepsal jsem o vysokých frekvencích, ty už jsou pro mně jako starocha bez zájmu i poslechu, ale právě o nízkých. Zkus si pustit ty zmiňované DS a uvidíš, možná i uslyšíš. Nemá cenu se zabývat teorií, tu tady většina z nás zná. Je třeba si uvědomit, že není LP jako LP a hodně záleží na aparatuře.
Pravdou je a několikrát jsem to tady psal, že na některé nově vydané LP to praskají z těch příprav pro CD. Pozná se to okamžitě po puštění, protože i to LP hraje podstatně silněji a s určitým agresivním podáním.
CD s popíkem a rockem u několik let nekupuji ( pouze klasiku - tam si to prznit nedovolí ) a poslední stav byl u mně: z 10 zakoupených bylo 8 na vyhození. Proto jsem se před cca 7 - 8 lety vrátil k LP a tam je stav: z 10 zakoupených jsou na vyhození 2. Smutná bilance, ale bohužel současná realita.
Jinak s "péčí" o mastering CD souhlasím a nikdy by mně v roce 1983, kdy jsem si dovezl z Reichu Sony CDP-101 a prvních 8 CD, nenapadlo, že se budu jednou vracet k LP. Dnes je to u mně tak, že na klasiku SACD, popř. CD ( tam je to v poho ) na rock LP, alespoň těch 8 poslouchatelných z 10 koupených. U různých zakoupených Hi-Res je většinou sázka do loterie. Je to především snadnější a rychlejší byznys.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
To Dasta: Moc děkuji za odpověď . Osobně Floydy nějak moc nežeru, ale tohle album mě fakt dostalo. Tak se už těším. Uvažoval jsem ještě o Japonském vydání, myslím, že ho někdo prodává na Aukru. Nicméně ca 1500Kč už je na mě docela dost.
A pro ostatní, rozhodně jsem nechtěl dávat podnět pro nějaký flame. Já mám prostě vinily rád a jejich poslech mě uspokojuje výrazně více než CD. Nicméně si rád poslechnu i cokoli pěkného na tomto nosiči. Trochu nerozumím tomu, proč mají odpůrci vinylů stále potřebu se dohadovat a nutit někomu své názory. Každý ať si poslouchá co mu vyhovuje a na čem mu to vyhovuje, nebo snad ne?
A to, že "na čem" je hodně důležité, o tom asi nebude diskutovat nikdo.
Já mám např. rád, zde neoblíbenou, společnost Sony. Nicméně určitě se nebudu zdráhat doplnit si sestavu o kvalitní kus jiného výrobce. Na LP mám Sony PS-8750 osazenou přenoskou Sumiko Pearl (opravdu výborná), zesik Sony TA-F 730ES a bedny Quadral Amun mk.II. Jako CD player používám Sony CDP-X559ES.
A jelikož mám rád i staré přenosné "kazeťáky-boomboxy" a pár jich také mám, tak mám ještě deck Pioneer CT-979 na kvalitní nahrávání MC. Není to žádný super high-end za stovky tisíc, ale mě to dělá radost a jsem takto naprosto spokojen.
A pro ostatní, rozhodně jsem nechtěl dávat podnět pro nějaký flame. Já mám prostě vinily rád a jejich poslech mě uspokojuje výrazně více než CD. Nicméně si rád poslechnu i cokoli pěkného na tomto nosiči. Trochu nerozumím tomu, proč mají odpůrci vinylů stále potřebu se dohadovat a nutit někomu své názory. Každý ať si poslouchá co mu vyhovuje a na čem mu to vyhovuje, nebo snad ne?
A to, že "na čem" je hodně důležité, o tom asi nebude diskutovat nikdo.
Já mám např. rád, zde neoblíbenou, společnost Sony. Nicméně určitě se nebudu zdráhat doplnit si sestavu o kvalitní kus jiného výrobce. Na LP mám Sony PS-8750 osazenou přenoskou Sumiko Pearl (opravdu výborná), zesik Sony TA-F 730ES a bedny Quadral Amun mk.II. Jako CD player používám Sony CDP-X559ES.
A jelikož mám rád i staré přenosné "kazeťáky-boomboxy" a pár jich také mám, tak mám ještě deck Pioneer CT-979 na kvalitní nahrávání MC. Není to žádný super high-end za stovky tisíc, ale mě to dělá radost a jsem takto naprosto spokojen.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů