Kvalita současných vinylových výlisků
-
- Příspěvky: 920
- Registrován: 28 čer 2019 14:38
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
No však ano. Jak jsem psal.
PCM-1610, 2 channel professional PCM processor released in 1980. Paired with a U-matic video tape recorder, it supported 16-bit/44.056 or 44.1 kHz recording. Digital mastering systems centered around this product were widely used in studios worldwide.
PCM-1610, 2 channel professional PCM processor released in 1980. Paired with a U-matic video tape recorder, it supported 16-bit/44.056 or 44.1 kHz recording. Digital mastering systems centered around this product were widely used in studios worldwide.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Anthony k tvojmu poslednému príspevku ten prvý odkaz má byť o čom?
Porovnávať analógový vinyl na ktorom je nahraný analógový zvuk a je vyrobený z digitálneho masteru nahraného na SONY PCM-1610 z CD.
Už keď sa nad tým logicky zamyslíš tek ten zvuk na takto vyrobenom vinyle nemôže byť už z princípu lepší.
Najskôr analógový zvuk zdigitalizuješ A/D pomocou SONY PCM-1610 kde príde k stratám kvality a potom to musíš naspäť z digitálu previesť do analógu D/A , aby si to dal na platňu. Všetky vinyly Digital Recording som už dávno vyhodil do koša.
Porovnávať analógový vinyl na ktorom je nahraný analógový zvuk a je vyrobený z digitálneho masteru nahraného na SONY PCM-1610 z CD.
Už keď sa nad tým logicky zamyslíš tek ten zvuk na takto vyrobenom vinyle nemôže byť už z princípu lepší.
Najskôr analógový zvuk zdigitalizuješ A/D pomocou SONY PCM-1610 kde príde k stratám kvality a potom to musíš naspäť z digitálu previesť do analógu D/A , aby si to dal na platňu. Všetky vinyly Digital Recording som už dávno vyhodil do koša.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Cernan:
Šlo mi výhradně o technickou informaci, jaká zařízení byla k nahrávání používána. Nijak jsem je nehodnotil.
Pokud bych se měl k hodnocení vyjádřit, uvažoval bych takto:
V 80. letech byl digitální nahrávací proces prosazován z několika důvodů. Nástup CD jako média, pohodlí při zpracování, v neposlední řadě technický pokrok. Jestli se dosáhlo lepších nebo horších výsledků není způsobeno technikou, ale jako vždy, lidským faktorem. Podle mne, pokud se to udělá dobře, nezáleží skoro vůbec na technologii. Existují mizerné analogové nahrávky i špičkové digitální. Proto vinyl, který je původně nahrán digitálně, paušálně nezavrhuji. Hodnotil bych to titul od titulu. Akorát těžko s čím srovnávat, nedosáhneme na tutéž nahrávku na vinylu z obou druhů zařízení, jak analogového, tak digitálního. Proto i samotné srovnání je zkreslené.
Ale pokud má někdo lepší pocit z čistě analogové cesty, neberu mu ho.
Hezký článek na dané téma:
https://www.casopismuzikus.cz/clanky/vl ... -potencial
Šlo mi výhradně o technickou informaci, jaká zařízení byla k nahrávání používána. Nijak jsem je nehodnotil.
Pokud bych se měl k hodnocení vyjádřit, uvažoval bych takto:
V 80. letech byl digitální nahrávací proces prosazován z několika důvodů. Nástup CD jako média, pohodlí při zpracování, v neposlední řadě technický pokrok. Jestli se dosáhlo lepších nebo horších výsledků není způsobeno technikou, ale jako vždy, lidským faktorem. Podle mne, pokud se to udělá dobře, nezáleží skoro vůbec na technologii. Existují mizerné analogové nahrávky i špičkové digitální. Proto vinyl, který je původně nahrán digitálně, paušálně nezavrhuji. Hodnotil bych to titul od titulu. Akorát těžko s čím srovnávat, nedosáhneme na tutéž nahrávku na vinylu z obou druhů zařízení, jak analogového, tak digitálního. Proto i samotné srovnání je zkreslené.
Ale pokud má někdo lepší pocit z čistě analogové cesty, neberu mu ho.
Hezký článek na dané téma:
https://www.casopismuzikus.cz/clanky/vl ... -potencial
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Ale ako som už písal nemám nič proti Hi-Res digitálu, ale ten prišiel až okolo roku 2000. Jediným z vinylov ktorý zatiaľ mám a je z digitálnej éry je U2-All that you can't leave behind a vydali ho len preto v plnej kvalite, že už skončili svoju kariéru, tak ako Pink Floyd (viď. moja recenzia )
U2 - All that you can't leave behind ( 20 Anniversary )
Po vypočutí prvých tónov týchto dvoch vinylov s číslom 602507316822 mi bolo hneď jasné, že počúvam album zvukovej kvality HQ. O kvalitu zvuku sa postaralo pri remasteringu štúdio Bernie Grundman Mastering. https://www.discogs.com/release/1613314 ... ave-Behind . Ako vždy kvalitu zvuku vyšpičkovali do maximálne možnej úrovne. Po vypočutí pesničky Elevation som zo zvuku ostal v nemom úžase. Je tam tak krásny zrnitý zvuk o ktorom sa môže CD nosiči akurát tak snívať. Je to zvuk podobného razenia ako v pesničke Zombie od skupiny Cranberries čo im vydali k 25 výročiu s číslom 600753912959. Maximálne odporúčam. Prehrávané na delenom zosilovači cez gramoprenosku Audio-Technica VM750SH.
U2 - All that you can't leave behind ( 20 Anniversary )
Po vypočutí prvých tónov týchto dvoch vinylov s číslom 602507316822 mi bolo hneď jasné, že počúvam album zvukovej kvality HQ. O kvalitu zvuku sa postaralo pri remasteringu štúdio Bernie Grundman Mastering. https://www.discogs.com/release/1613314 ... ave-Behind . Ako vždy kvalitu zvuku vyšpičkovali do maximálne možnej úrovne. Po vypočutí pesničky Elevation som zo zvuku ostal v nemom úžase. Je tam tak krásny zrnitý zvuk o ktorom sa môže CD nosiči akurát tak snívať. Je to zvuk podobného razenia ako v pesničke Zombie od skupiny Cranberries čo im vydali k 25 výročiu s číslom 600753912959. Maximálne odporúčam. Prehrávané na delenom zosilovači cez gramoprenosku Audio-Technica VM750SH.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Ešte by som napísal niečo k LUKovej kritike recenzie vinylového vydania albumu Cranberries - No need to argue z roku 2020. Včera som si po dlhšej dobe znovu vypočul prvú stranu vinylu s číslom 5391296-A 210127E1/A1 JD
Keď som písal recenziu pred výše 2 rokmi, práve vtedy som mal kúpené aj spomínané vinyly Lucie a Kabátu ( kupované 4/2021). Zrejme som to písal po vypočutí týchto "špičkovo" zvukovo nahraných vinyloch. Ale aj tak je zvuk tohoto vilynu voči nim o 2 triedy lepší. Zvuk je krásne vyrovnaný. Najnižšie frekvencie ( bubon a basová gitara ) majú ukážkový zvuk, ale s tým nemá problém ani CD, lebo tie velké basové vlny nie je problém popísať vzorkovaním 44100vzoriek za sekundu pri 16bit. Problém je hlavne pri prvých 2 skladbách s výškami ( spev Dolores, gitary, činely ). V tretej skladbe Dolores už nespieva tak vysoko, tak je celkový dojem lepší. A v poslednej skladbe Zombie platí to čo som písal a to že má krásny zrnitý zvuk a je počuť krásne odseparované nástroje. Tento album sa zjavne zachoval aj v jednotlivých nezmixovaných digitálnych stopách, takže to patrí k tomu najlepšiemu z tejto digitálnej éry.
Keď som písal recenziu pred výše 2 rokmi, práve vtedy som mal kúpené aj spomínané vinyly Lucie a Kabátu ( kupované 4/2021). Zrejme som to písal po vypočutí týchto "špičkovo" zvukovo nahraných vinyloch. Ale aj tak je zvuk tohoto vilynu voči nim o 2 triedy lepší. Zvuk je krásne vyrovnaný. Najnižšie frekvencie ( bubon a basová gitara ) majú ukážkový zvuk, ale s tým nemá problém ani CD, lebo tie velké basové vlny nie je problém popísať vzorkovaním 44100vzoriek za sekundu pri 16bit. Problém je hlavne pri prvých 2 skladbách s výškami ( spev Dolores, gitary, činely ). V tretej skladbe Dolores už nespieva tak vysoko, tak je celkový dojem lepší. A v poslednej skladbe Zombie platí to čo som písal a to že má krásny zrnitý zvuk a je počuť krásne odseparované nástroje. Tento album sa zjavne zachoval aj v jednotlivých nezmixovaných digitálnych stopách, takže to patrí k tomu najlepšiemu z tejto digitálnej éry.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Ešte by som napísal niečo k LUKovej kritike recenzie vinylového vydania albumu Cranberries - No need to argue z roku 2020.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
???Cernan píše: ↑11 črc 2023 09:41Ale ako som už písal nemám nič proti Hi-Res digitálu, ale ten prišiel až okolo roku 2000. Jediným z vinylov ktorý zatiaľ mám a je z digitálnej éry je U2-All that you can't leave behind a vydali ho len preto v plnej kvalite, že už skončili svoju kariéru, tak ako Pink Floyd (viď. moja recenzia )
U2 - All that you can't leave behind ( 20 Anniversary )
Po vypočutí prvých tónov týchto dvoch vinylov s číslom 602507316822 mi bolo hneď jasné, že počúvam album zvukovej kvality HQ. O kvalitu zvuku sa postaralo pri remasteringu štúdio Bernie Grundman Mastering. https://www.discogs.com/release/1613314 ... ave-Behind . Ako vždy kvalitu zvuku vyšpičkovali do maximálne možnej úrovne. Po vypočutí pesničky Elevation som zo zvuku ostal v nemom úžase. Je tam tak krásny zrnitý zvuk o ktorom sa môže CD nosiči akurát tak snívať. Je to zvuk podobného razenia ako v pesničke Zombie od skupiny Cranberries čo im vydali k 25 výročiu s číslom 600753912959. Maximálne odporúčam. Prehrávané na delenom zosilovači cez gramoprenosku Audio-Technica VM750SH.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Toto porovnávání nemá žádnou relevanci, je tam spousta proměnných. Podobných porovnávání jsme za těch 40 let dělali několik a žádný jednoznačný výsledek to něpřineslo. Píšu o době před przněním, tedy do roku 1995. Co se odstupu a dynamiky týká, vždy jednoznačně CD, co se zvuku týká, to bylo jednou pro CD a jednou pro LP. Záleželo více na vydání a způsobu zpracování ve studiu, než na formátu samotném. Dodnes poslouchám oba tyto formáty s tím, že náhrávka a její zpracování, je to zásadní.Antony píše: ↑11 črc 2023 08:49Ještě, pro doplnění, zajímavé srovnání CD a LP, které jsem náhodou objevil v hlubinách internetu:
http://interfona.wz.cz/obsah/historie%2 ... vinyl.html
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Mumu ty máš akú analógovú audio zostavu?
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Oldear:
Každé porovnávání je závislé na okolnostech. Z nich vyplývá míra relevance. Vždy mne zajímá k čemu a jak se se dopracovali. Je dobré posbírat informace z různých zdrojů a rozšířit si tak obzory.
Taky poslouchám různé formáty, každý má něco do sebe. Deska, z principu svého formátu (přestože je jinak fajn), mne vždy nějak ruší. I když je nahrávka zpracovaná dobře, fyzické limity nepřekoná. Obzvláště hluk v tichých pasážích nesnáším, v tomhle je CD dokonalé.
Každé porovnávání je závislé na okolnostech. Z nich vyplývá míra relevance. Vždy mne zajímá k čemu a jak se se dopracovali. Je dobré posbírat informace z různých zdrojů a rozšířit si tak obzory.
Taky poslouchám různé formáty, každý má něco do sebe. Deska, z principu svého formátu (přestože je jinak fajn), mne vždy nějak ruší. I když je nahrávka zpracovaná dobře, fyzické limity nepřekoná. Obzvláště hluk v tichých pasážích nesnáším, v tomhle je CD dokonalé.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Tak či tak stále platí čo som už písal, že zvukovo najlepší vinyl ktorý zatiaľ mám je z analógovej éry a je to pôvodné vydanie z roku 1979 Barbra Straisand - Wet ( CBS 86104 vydané v Holandsku). Tu sú tak nádherné vysoké frekvencie, že až naskakujú zimomriavky. Barbra je pani speváčka. Z vinylov zo Supraphonu mám najlepšie znejúci vinyl z roku 1978 Karel Gott - Romantika. Bol to podľa všetkého rok kedy do štúdia Mozarteum nainštalovali spomínanú západnú audiotechniku.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Antony
Jo, tenkrát jsme tomu říkali, že jdeme poslouchat "ticho". Suprové to bylo zejména u klasické hudby. Zažívám to dodnes a nejraději na SACD. To CD, SACD pobere nejen ticho, ale i bombovou dynamiku a to doslova. Stačí si pustit SACD "Čajkyho" 1812. Ty kanóny mají efekt návštěvy na ORL, s požadavkem na profouknutí laptáků.
Za mně nejlepší "Karel" zvukově, Muzika 1985, první DMM v ČSSR.
Jo, tenkrát jsme tomu říkali, že jdeme poslouchat "ticho". Suprové to bylo zejména u klasické hudby. Zažívám to dodnes a nejraději na SACD. To CD, SACD pobere nejen ticho, ale i bombovou dynamiku a to doslova. Stačí si pustit SACD "Čajkyho" 1812. Ty kanóny mají efekt návštěvy na ORL, s požadavkem na profouknutí laptáků.
Za mně nejlepší "Karel" zvukově, Muzika 1985, první DMM v ČSSR.
Re: Kvalita současných vinylových výlisků
Oldear
Ano na klasiku je digitální hi-res formát snů. Když je dobře udělaný, je nedostižný. Plná dynamika, ticho mezi notami, všechno doznívá bez rušení, forte je omračující.. Tak, tak.
Ano na klasiku je digitální hi-res formát snů. Když je dobře udělaný, je nedostižný. Plná dynamika, ticho mezi notami, všechno doznívá bez rušení, forte je omračující.. Tak, tak.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů