Jak poznám první press?
-
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02 dub 2021 11:43
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak poznám první press?
Není nic špatného na tom, pustit si muziku s CD. I těch blbých 16 bitů úplně stačí... Ony vlastně stačí úplně všechny parametry CD formátu.
Já vlastně teď nejvíc poslouchám jen CD i když moje sbírka nosičů SACD je poměrně velká, tak mám starší pálenky třeba i 2O roků staré a když si je pustím na svém Marantz SA-1, je to paráda....
A občas si pustím i něco s DAT. Mám přes 500 kazet i raritky originál nahrané a dokonce i raritky nahrané naživo... To co se line s Nakamichi DAT 1000 a DAC 1000, je zážitek Nic lepšího jsem neslyšel. A každý kdo měl u mně možnost poslechnout si něco s DAT a nebo CD, tak byl překvapený a docela šokovaný, jak hraje starý formát.
Hi.Res je podle mně marketingová bublina a když něco v Hi-Res tak jedině s SACD...
Ale každý ať činí dle svého, podle chuti. Hlavně to prosím Vás nikomu tady nenuťte a nevnucujte tu svoje názory. Pak se s toho stane přehlídka ega...
Já vlastně teď nejvíc poslouchám jen CD i když moje sbírka nosičů SACD je poměrně velká, tak mám starší pálenky třeba i 2O roků staré a když si je pustím na svém Marantz SA-1, je to paráda....
A občas si pustím i něco s DAT. Mám přes 500 kazet i raritky originál nahrané a dokonce i raritky nahrané naživo... To co se line s Nakamichi DAT 1000 a DAC 1000, je zážitek Nic lepšího jsem neslyšel. A každý kdo měl u mně možnost poslechnout si něco s DAT a nebo CD, tak byl překvapený a docela šokovaný, jak hraje starý formát.
Hi.Res je podle mně marketingová bublina a když něco v Hi-Res tak jedině s SACD...
Ale každý ať činí dle svého, podle chuti. Hlavně to prosím Vás nikomu tady nenuťte a nevnucujte tu svoje názory. Pak se s toho stane přehlídka ega...
Re: Jak poznám první press?
Pozor, neplést si vnucování svých názorů s uvedením faktů a vyvrácením a uvedením na pravou míru těch nesmyslů, blábolů, lží a pitomostí co tu tlačí mcm a Cernan.
Re: Jak poznám první press?
Hi-res ztrácí jakékoli výhody vůči CD formátu, neboť je úplně stejně domrvený už při masteringu. A protože na Hi-Res nedomrvený zvuk u naprosté většiny hudebních titulů nenajdeš, je daleko přínosnější sáhnout na CD z doby před Loudness War. A to je ten důvod proč poslouchat CD. Poslech z Hi-Res nic nepřináší, jeho teoretická technická výhoda není využita ku prospěchu zvuku. Jen vyhozené peníze, což je primární účel existence těchto formátů.
Re: Jak poznám první press?
Liamee, Antony - podepisuji to
Ten vývoj HI-Res formátů správně popisuje Antony. Mám vlastní praktickou zkušenost. Playery SACD a DVD-A vlastním od roku 1999 a od té doby též nakupuji placky. Z počátku to skutečně byly super nahrávky, typicky Stouni, Genesis a pod., hrálo to fantasticky a byly to skutečně náhrávky realizované z originálních master tape. Bohužel časem se to velmi zhoršilo a vypadalo to, že to tam praskali z těch mizerných a zmrskaných CD LW. Postupně se popík, rock na tom nedal poslouchat. Vyšlo to na stejno, zda zmrskané CD, či Hi-Res formáty. Po uvedení na trh těchto aparátů byl předpoklad, že tyto nové formáty nepůjdou kopírovat ( na rozdíl od CD, které se v tu dobu pálilo již běžně ) a přístroje neměly ani digitální výstupy, pouze analogové. Později to Sony a Pioneer umožnily po tzv. Firewire a navíc to bylo rozbourané v PlayStation. Pak se tyto formáty zhoršily definitivně.
Dnes jde na těchto formátech zakoupit pouze klasickou hudbu a to také často a rád činím. Tam se zatím neprzní, ani si to nikdo nedovolí do budoucna.
Samozřejmě, že plně dostačuje ke kvalitnímu poslechu na kvalitní aparatuře i formát CD ( ten nezprzděný LW ). Pokud si mohu dovolit procentuálně kvantifikovat rozdíl mezi kvalitní nahrávkou s nezprněným masteringem na CD a stejně kvalitní nahrávkou např. na SACD, tak je ten rozdíl v řádu jednotek procent ( 3 - 4 ), Hi-Res formát bude mít ale jasně lepší dynamiku.
Dnešní zprasené nahrávky a je jedno na jakém formátu, mají rozdíl v řádu desítek procent, oproti nezprasené nahrávce např. na CD.
Takže rock, pop ztrácí smysl kupovat v Hi-Res, protože je to stejna prasečina, jako na tolik kritizovaných CD.
Pokud nejste úplní "skrblíci" , tak si na strankách vydavatelství 2L zakupte kvalitně nahranou klasickou hudbu na CD, či SACD, či DVD-A, nebou soubor Hi-Res a hned ty rozdíly uslyšíte, případně neuslyšíte a pak je to u Vás jedno. Každý titul je tam zaznamenán ve větším rozlišení, než je prodáván v Hi-Res a můžete si tedy vybrat.
Např. moje oblíbené varhany: Terje Winge - ORGANISM. Jsou tam dvě placky SACD ( je tam i stopa CD, ikdyž ji neuváděj ) a Pure Audio Blu-ray s mnoha formáty. Pokud si to někdo koupí, tak opatrně, např. 9.1 Auro-3D je schopno Vám vyhnat ze špačkobudek toho špačka.
Za mně: Pokud bych neměl jiný zdroj této špičkové nahrávky než CD, tak nic jiného bych nehledal, protože to hraje naprosto suprově. Pokud pak po přehrátí CD, tam dám SACD, tak v přímém porovnání je to zase někde jinde a je to super excelent a velká dynamika. Nakonec v přímém srovnání to všechno smaže BD se skutečně bombovou dynamikou, tady pozor na Volume. Tak to chodí.
Hodně úspěchů a pro něktěré jedince: neplést si kvalitu a mastering nahrávky s možností jednotlivých formátů.
https://www.2l.no/ a vlevo vyhledat ORGANISM.
Ten vývoj HI-Res formátů správně popisuje Antony. Mám vlastní praktickou zkušenost. Playery SACD a DVD-A vlastním od roku 1999 a od té doby též nakupuji placky. Z počátku to skutečně byly super nahrávky, typicky Stouni, Genesis a pod., hrálo to fantasticky a byly to skutečně náhrávky realizované z originálních master tape. Bohužel časem se to velmi zhoršilo a vypadalo to, že to tam praskali z těch mizerných a zmrskaných CD LW. Postupně se popík, rock na tom nedal poslouchat. Vyšlo to na stejno, zda zmrskané CD, či Hi-Res formáty. Po uvedení na trh těchto aparátů byl předpoklad, že tyto nové formáty nepůjdou kopírovat ( na rozdíl od CD, které se v tu dobu pálilo již běžně ) a přístroje neměly ani digitální výstupy, pouze analogové. Později to Sony a Pioneer umožnily po tzv. Firewire a navíc to bylo rozbourané v PlayStation. Pak se tyto formáty zhoršily definitivně.
Dnes jde na těchto formátech zakoupit pouze klasickou hudbu a to také často a rád činím. Tam se zatím neprzní, ani si to nikdo nedovolí do budoucna.
Samozřejmě, že plně dostačuje ke kvalitnímu poslechu na kvalitní aparatuře i formát CD ( ten nezprzděný LW ). Pokud si mohu dovolit procentuálně kvantifikovat rozdíl mezi kvalitní nahrávkou s nezprněným masteringem na CD a stejně kvalitní nahrávkou např. na SACD, tak je ten rozdíl v řádu jednotek procent ( 3 - 4 ), Hi-Res formát bude mít ale jasně lepší dynamiku.
Dnešní zprasené nahrávky a je jedno na jakém formátu, mají rozdíl v řádu desítek procent, oproti nezprasené nahrávce např. na CD.
Takže rock, pop ztrácí smysl kupovat v Hi-Res, protože je to stejna prasečina, jako na tolik kritizovaných CD.
Pokud nejste úplní "skrblíci" , tak si na strankách vydavatelství 2L zakupte kvalitně nahranou klasickou hudbu na CD, či SACD, či DVD-A, nebou soubor Hi-Res a hned ty rozdíly uslyšíte, případně neuslyšíte a pak je to u Vás jedno. Každý titul je tam zaznamenán ve větším rozlišení, než je prodáván v Hi-Res a můžete si tedy vybrat.
Např. moje oblíbené varhany: Terje Winge - ORGANISM. Jsou tam dvě placky SACD ( je tam i stopa CD, ikdyž ji neuváděj ) a Pure Audio Blu-ray s mnoha formáty. Pokud si to někdo koupí, tak opatrně, např. 9.1 Auro-3D je schopno Vám vyhnat ze špačkobudek toho špačka.
Za mně: Pokud bych neměl jiný zdroj této špičkové nahrávky než CD, tak nic jiného bych nehledal, protože to hraje naprosto suprově. Pokud pak po přehrátí CD, tam dám SACD, tak v přímém porovnání je to zase někde jinde a je to super excelent a velká dynamika. Nakonec v přímém srovnání to všechno smaže BD se skutečně bombovou dynamikou, tady pozor na Volume. Tak to chodí.
Hodně úspěchů a pro něktěré jedince: neplést si kvalitu a mastering nahrávky s možností jednotlivých formátů.
https://www.2l.no/ a vlevo vyhledat ORGANISM.
Re: Jak poznám první press?
Je trochu pradoxne, ze kruh sa uzatvara - po desiatkach tyzdenne pribuda v katalogu vydani v Atmos verziach - DR na urovni 12-15 je standard, velmi casto DR na urovni minimalne ako povodny vinyl/CD a teda bez obmedzeni napr. vinyloveho masteringu. Vcera som si vypocul Avalon od Roxy Music a nadhera.
@Oldear - ano, klasika je v tomto vynimocne dobre zastupena. A okrem 2L sa daju najst stovky Blu Ray Audio/ BR Video nahravook v excelentnej kvalite. A multikanal tomu doda zase uplne iny rozmer. Moj najnovsi objav [minuky tyzden dorazilo] https://www.jpc.de/jpcng/classic/detail ... um/8400820
Tam je skor problem z 20 tich vydani rovnakeho Beethovena/Bacha/Mahlera atd trafit verziu, co ma je interpretance aj zvukovo najlepsia. Niekedy ani svetoznamy dirigent nie je 100% zarukou, proste sem tam to nevyjde.
@Oldear - ano, klasika je v tomto vynimocne dobre zastupena. A okrem 2L sa daju najst stovky Blu Ray Audio/ BR Video nahravook v excelentnej kvalite. A multikanal tomu doda zase uplne iny rozmer. Moj najnovsi objav [minuky tyzden dorazilo] https://www.jpc.de/jpcng/classic/detail ... um/8400820
Tam je skor problem z 20 tich vydani rovnakeho Beethovena/Bacha/Mahlera atd trafit verziu, co ma je interpretance aj zvukovo najlepsia. Niekedy ani svetoznamy dirigent nie je 100% zarukou, proste sem tam to nevyjde.
Re: Jak poznám první press?
U sterea může být při korektním převodu DR maximálně na úrovni původního, nikoli minimálně.
A původní stereo nahrávka dodatečně překopaná do multikanálu je stejné prznění původního záznamu, jako upsampling CD na Hi-res.
A původní stereo nahrávka dodatečně překopaná do multikanálu je stejné prznění původního záznamu, jako upsampling CD na Hi-res.
Re: Jak poznám první press?
Ja myslim, ze az moc zbytecne pausalizujete a plati co napsal Liamee:
Je to proste jako s kazdym formatem - vsude se najdou blbe i dobre nahravky. Ze je v hi-resu vetsina bordel? No to asi ano, ale to by se dalo rict treba i o CD, na kterem vychazi taky spousta bordelu a mozna jeste vic? I v hi-resu se ale najde spousta zvukove skvelych nahravek, v nekterych pripadech jde o nejlepsi moznou kvalitu a zdaleka nejde jen o klasiku. Ja posloucham hodne R&B 70-80. leta a namatkou Stevie Wonder, Rick James, Sister Sledge maji zrovna treba na hdtracks ve skvele, ne-li nejlepsi kvalite. Nebo nektere hi-resy na supraphonline - Oldear to tady sam chvalil. Proste hledani dle kvality mixu/masteringu se nevyhnete u zadneho formatu. To, ze se termin a znacka hi-res pouzivaji k marketingu a oblbovani (nejvetsi bizar logo hi-res na sluchatkach) - no jo no, ale to neni nic noveho, vzdycky to bylo a vzdycky bude, zvlast v hifi.Liamee píše: ↑31 srp 2024 16:01A my ostatní, kdo tomu na rozdíl od tebe a tobě podobným skutečně rozumíme, si půjdeme pustit kvalitní zvuk z CD, SACD, LP, DVD-A, Blu-ray, Hi-Res atd., protože my na rozdíl od tebe víme, že mnohem víc záleží na kvalitě masteringu/remasteringu než na druhu nosiče či formátu.
Re: Jak poznám první press?
Fidji99
dík za info. Avalon je moje srdcovka z dob studií a také jedno z mých prvních CD. Mám LP, CD ( původní a první vydání 1983) a také SACD, které hraje suprově. Avalon Atmos je srpnová novinka a až to bude dostupné v ČR, tak jdu do toho.
Dodatek: King's College Choir Cambridge - 1615 Gabrieli in Venice , bude také skvělá hudba a vynikající prostor a to čiší i z té ukázky na webu.
Děkuji za další tip.
dík za info. Avalon je moje srdcovka z dob studií a také jedno z mých prvních CD. Mám LP, CD ( původní a první vydání 1983) a také SACD, které hraje suprově. Avalon Atmos je srpnová novinka a až to bude dostupné v ČR, tak jdu do toho.
Dodatek: King's College Choir Cambridge - 1615 Gabrieli in Venice , bude také skvělá hudba a vynikající prostor a to čiší i z té ukázky na webu.
Děkuji za další tip.
Re: Jak poznám první press?
tak to je CD formát neurazí ale HiRes ať už na BD nebo jinde ho prostě smaže a CD formát nemůže konkurovat, možná pokud bych byl nenáročný posluchač jako Limaee tak by mě CD formát stačil ale k čemu když si to mohu poslechnout v HiRes.Oldear píše: ↑02 zář 2024 13:53Za mně: Pokud bych neměl jiný zdroj této špičkové nahrávky než CD, tak nic jiného bych nehledal, protože to hraje naprosto suprově. Pokud pak po přehrátí CD, tam dám SACD, tak v přímém porovnání je to zase někde jinde a je to super excelent a velká dynamika. Nakonec v přímém srovnání to všechno smaže BD se skutečně bombovou dynamikou, tady pozor na Volume. Tak to chodí.
Hodně úspěchů a pro něktěré jedince: neplést si kvalitu a mastering nahrávky s možností jednotlivých formátů.
Re: Jak poznám první press?
Zjevně si nepochopil psaný text a vytrháváš z kontextu. Nedošlo Ti o jaké kvalitativní skupině nahrávek a žánru píši. Nepsal jsem o zvuku z dráťáku, ať už zabaleném v jakémkoliv technicky vyspělém kontejneru.
Jak jsi náročný posluchač, bylo dobré dokumentovat v popisce svoji sestavu, na čem tedy tu kvalitu posloucháš, ať je patrná Tvoje relevance.
Jak jsi náročný posluchač, bylo dobré dokumentovat v popisce svoji sestavu, na čem tedy tu kvalitu posloucháš, ať je patrná Tvoje relevance.
Re: Jak poznám první press?
Taky by mě zajímalo, na čem mcm poslouchá, protože zatím mele jako kolovrátek nějaký bláboly co si někde přečetl. To co mu napsal a vysvětlil Limaeee asi ani nečetl, nebo spíš nemá vůbec buňky na to, to pochopit, vůbec neví o čem je řeč, a nejsmutnější je, že to ani v nahrávkách neslyší. Pro něj prostě čím víc pruhů, tím víc Adidas, víc je přece líp, pro něj hires je top a cd zastaralý formát pro nenáročné posluchače, což on není, a my bychom se měli dovzdělat, tak mu to nechme on ví nejlíp co je kvalitní poslech, diskuze s ním je mlácení prázdné slámy.
Re: Jak poznám první press?
Hošku ty nemáš sebemenšího šajna o čem se tu pokoušíš kdákat . Liamee je desetkrát náročnější posluchač než kdy ty budeš.
A k čemu CD formát, když si to můžeš poslechnout v Hi-Res? No nemůžeš, ale když jsi teda takovej borec a seš tak děsně "chytrej" a "víš" to líp než my všichni hifisti tady, tak tě podruhý vyzývám: "uděláme to jednoduše milej zlatej, dáš nám sem odkaz/y na obchod/y, kde se dají všechna (opakuju VŠECHNA) alba koupit v Hi-Res ve stejných masterech a zvukově kvalitnějších vydáních/verzích než na CD. Prosím, máš možnost." "Kde teda VŠECHNY nahrávky koupíme v Hi-Res a zároveň zvukově lepší než na CD? (opakuju ZVUKOVĚ LEPŠÍ, ne jen s vyšším rozlišením, ale přitom s DR8 nebo DR6 atd., když původní CD vydání měla DR13 apod.)." Stále všichni napjatě čekáme.
Re: Jak poznám první press?
Já myslím, že on vůbec neví, co DR je.
Re: Jak poznám první press?
To je mi jasný, že neví o čem mluví(m). Mluví a diskutuje se tu o tom pořád dokola celý roky, ale náš milej mcm o tom pořád nemá ani tušení. Plete si maximální parametry a možnosti jednotlivých formátů se zvukovou kvalitou, ale že jsou to dvě naprosto odlišný věci, to si prostě vysvětlit nenechá. Ne a ne ne, to by se mu totiž celej ten pracně budovanej domeček z karet rázem sesypal a on by něvěděl kudy dál. Proto se bude dál zuby nehty držet těch svých nesmyslů i kdyby trakaře padaly. Je jednodušší žít v bludu, než pohlédnout realitě do očí.
mcm je ukázkovým příkladem toho jak to dopadne, když člověk naletí na pí ár masírku a nechce se těch blábolů, co mu ta reklama nabulíkovala, za žádnou cenu vzdát a sám samozřejmě není schopnej poznat a slyšet, že se věci mají úplně jinak než jak mu ta reklama tvrdí. A to dokonce ani když mu někdo názorně a jednoduše ukáže jak se to s danou věcí má ve skutečnosti.
mcm je ukázkovým příkladem toho jak to dopadne, když člověk naletí na pí ár masírku a nechce se těch blábolů, co mu ta reklama nabulíkovala, za žádnou cenu vzdát a sám samozřejmě není schopnej poznat a slyšet, že se věci mají úplně jinak než jak mu ta reklama tvrdí. A to dokonce ani když mu někdo názorně a jednoduše ukáže jak se to s danou věcí má ve skutečnosti.
Re: Jak poznám první press?
Ono je dost těžké, jezdit s Ferrari (Hi-Res) po polní cestě (mastering)...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů