mcm píše: ↑28 říj 2023 16:34
progsociety píše: ↑27 říj 2023 21:22
Tidal test, deň č. 9
Keďže som nedostal žiadnu odpoveď na banálnu otázku z dňa 20. 10. 2023, zavrhol som prehrávanie cez Chrome. Nainštaloval som si do PC (Windows 8.1) Tidal aplikáciu a...
Gapless playback v aplikácii funguje.
P. S. Pokiaľ hudba vyšla za posledných 20 rokov, spravidla býva dostupná iba v jednej verzii. Prečo nevyužiť v takom prípade Tidal?
Keďže je málo pravdepodobné, že niekto odpovie, skúsim si odpovedať sám: Namiesto kupovania "novej" hudby uprednostňujem na fyzických nosičoch hudbu z rokov 1970 - 2000.
ahoj, tvoji otázku jsem zaznamenal ale nechtěl jsem na ní odpovídat abych nevyvolal další flame. Oficálně se Tidal k možnosti Gapless nevyjadřuje a asi ví proč. Moje zkušenost je taková že při přehrávání z Windows aplikace by se to při troše dobré vůle dalo nazvat gapless ale úplní gaplless puristi s tím asi nebudou souhlasit pokud chápou gapless jako nepřerušované přehrávání po sobě jdoucích zvukových stop. Zajímavé je že třeba streamer Wiim Pro má v dokumentaci že podporuje gapless ovšem co jsem porovnával tak to hraje stejně jako oficiální Windows aplikace pro Tidal.
co se týká nahrávek tak už se to myslím řešilo v jiných vláknech - u starých nahrávek je potíž s kvalitou, tehdejší špičkové nahrávací stroje
https://www.theaudioarchive.com/TAA_Tap ... r_A820.htm mají na dnešní poměry tragické parametry. Takže ani HiRes na Tidalu z toho neudělá žádný zázrak maximálně to méně zkazí oproti nějakému dřívějšímu vydání v loudness CD verzi. Jiná je situace u novějších nahrávek pořízených už digitálně ve studiu ve vysokém rozlišení - tam už poslech v Hires dává smysl a je zbytečný to downgradovat do CD formátu. Ber to co píšu jako můj osobní názor - nemám zájem se tu do krve hádat s někým kdo bude tvrdit že při slepém testu nepozná rozdíl mezi HiRes a CD, díky.
Super, díky za odpoveď.
Gapless je pre mňa presne to, čo si zmienil - a neviem prečo, ale v aplikácii mám dojem, že skladby do seba zapadajú bez problémov. Nemyslím si, že na CD-čku je to nejako inak, ale ktovie, aj to je možné.
(Ne)kvalitu Tidalu vidím trochu inak, pretože pri streamingu samotnom je treba brať do úvahy veľa premenných, nielen rozlíšenie - problematický je hlavne pôvod nahrávky, resp. jej dynamický rozsah (DR).
Pokúsim sa to vysvetliť na nejakom príklade. Povedzme, že si ako pomôcku vezmeme databázu dr.loudness-war.info. V nej nájdeš údaje o spomenutej veličine - DR. Pozor, ide len o jeden z parametrov nahrávky, navyše je to len "technická" kvalita nahrávky, neberúca do úvahy vybavenosť štúdia, hudobný žáner, rozpočet aký mala kapela na nahrávanie, spôsob nahrávania, apod.
Ak by bol dynamický rozsah zanedbateľný, prečo by potom taká databáza vôbec vznikala? Už len fakt, že je tam dodnes vyše 170 000 údajov o rôznych verziách nahrávok, o niečom svedčí.
A teraz domáca úloha
:
1, CD (16/44,1) verzia z roku 1985:
https://dr.loudness-war.info/album/view/122972
2, HiRes (24/96) verzia z roku 2020:
https://dr.loudness-war.info/album/view/173535
V čom spočíva rozdiel medzi týmito dvoma verziami, ak ide v podstate o ten istý album?