Zajímala by mě vaše zkušenost s externími master clock. Používá je někdo k synchronizaci DAC, DDC případně streamer?
Moje praktické zkušenosti nebo zkušenosti kamarádů a známých:
1. můj MSB DAC IV ikdyž má špičkové Femto77 interní hodiny, tak používám DDC reclocker Mutec MC-3 USB mezi MSB. Z Melco streameru jde přes USB do MUTECu a potom signál jde do MSB přes AES/EBU kabel. Jednoznačný přínos
Jinak na svém DACu jsem zkoušel 3 clock moduly (standardní "on board", potom lepší Femto140 a nakonec ještě lepší Femto77 - výsledný zvuk se dost změnil s každým clock modulem. Femto33 modul který se dává do MSB Select za 120tis EUR už jsem naštěstí neměl:)
2. kamarád používá SACD přehrávač Audionet VIP G2 jako CD transport pro DAC Mola Tambaqui. Přidání reclockeru Denafrips Gaia jasný přínos (AES/EBU oba kabely)
3. kamarád používá DDC reclocker Denafrips GAIA mezi streamer Aurender N20 a DAC Mola Tambaqui (AES/EBU oba kabely). Jednoznačný přínos.
4. 2 moji známí z Italie používají přehrávač Esoteric K-03XD (18tis EUR) jen jako transport pro DAC Antelope Amary (2,5tis EUR!!) a oba přístroje jsou synchronizovány z hodin MUTEC REF10. Prý fantastický zvuk. Zvuk samotného Esoteric K-03XD považují za nepoužitelný.
5. vím o 2 hifistech, kteří používají hodiny MUTEC REF10 SE120 (6tis EUR) k hodinám DCS Vivaldi Clock (16tis EUR) a jsou nadšení přínosem (opravdu mají 2 hodiny za sebou ) pro synchronizaci transportu a DACu.
Teorie je jedna věc a praktické zkušenosti druhá. Za mě doporučuji vyzkoušet ten Mutec MC-3 smart USB reclocker (nový cca 1.200,-EUR ale použitý se dá sehnat již kolem 700,-EUR). Za málo peněž hooodně muziky.
Myslím, že ty DDC čistí signál ze zdroje a to má nejspíš větší vliv než jako reclocker. Přece jen si to zmíněné DACy řeší vlastními hodinami. Pokud to chápu správně tak MUTEC používají jako referenci pro vlastní interní hodiny nebo pro ty DCS clock.
Mám DDC DI-20HE za mě skvělý.. Gaiu ani Mutec jsem nezkoušel, výborné recenze. Gaia ve srovnání s DI-20HE prý horší..
... moje skromné skúsenosti sú niekde úplne inde ... nemáte pocit, niektorí vážení zúčastnení, že sa Vám tu táto téma už začína "vybrežovať" mimo realitu ... a to nemyslím primárne rámec technický ale najmä psychoakustický
Nemám Psychoakustiku bych do toho v tomto případě netahal. Pokud máš špatné oscilátory v digitální cestě je to slyšet hodně.
Jaký používáš zdroj a DAC?
Ale ja tvojich talianskych znamych vobec neriesim. Nech si hraju z coho chcu. AKurat mi prislo vtipne TVOJE konstatovanie [alebo tvojich znamych] ze CD transport za18k je nepouzitelny sam osebe. To je vsetko. Poucenie pre mna - az budem hladat kvalitny transport, velkym oblukom sa vyhnem firme Esoteric a za tuto zdielanu skusenost vam dakujem.
A mozes mi verit, ja sa na zakade ceny niecoho nerozhodujem. Ak by som pocul prinos hodin za relativen malo pnazi [MUTEC su jedny z najlacnejsich externych hodin], a tak si ho necham. Rovnako ako som nepocul prinos niekolkych dalsich zazracnych krabiciek, ktore su medzi hifistami momentalne popularne. Len sa to nebojim povedat. A ako si mozno vsimol, tak nikoho nepresviedcam, ze "sa to neda pocut". Lebo kazdemu, co nieco take napise, verim, ze si skutocme mysli, ze to pocuje.
Moja skusenost. Rovnako hodnotma ako tvoja.
Tomu věřím! Pokud máš dobrý zdroj nebo USB vstup na DAC podle mě DDC není potřeba. Zlepšení nebude tak výrazné. Pokud máš špatné interní hodiny a použiješ synchronní signál z reclokeru a tedy jeho hodiny určitě to bude ve výsledném zvuku slyšet.
Já jsem měl Singxer SU-01, což byla ve své době přelomová věc. A první lepší (zaplatitelné)DDC. Dokud jsem hrál z PC a do DACu s starším a horším USB rozhraním, tak ty krabičky mohou pomoci i tím že se např. přemostí USB a zapojí I2S nebo Koax. Nehledě na nějaké OCXO hodiny a samozřejmě napájení. S RME už je krabička u mně navíc. Ale už jsem to v poslední době nezkoušel, neboť nebyl zas tolik důvod.
Ještě v době kdy jsem si s hrál s krabičkami jsem nakonec nabyl dojmu, že méně je lépe. A krabičky více než zlepšovaly, spíš jsem měl dojem, že ovlivňovaly a zanášely něco nové. Ale ty špičkové DDC, asi budou fungovat a zlepšovat. Když si k tomu člověk připočte další potřebné kabely, napájení, tak už to nebude nic levného.
Chce to vyzkoušet. Mám relativně normální PC a nic moc USB vstup, přes DDC I2S do DAC perfektní. Jinak souhlas většina nových DAC má kvalitní USB vstup a DDC se nemusí řešit, ten přínos už není tak velký, jde asi spíš o preferenci výsledného zvuku..
Zkoušel jsem DDC synchronní přenos do DAC se špatnými hodinami (použity interní hodiny DDC) zvuk se zlepšil, ale ne moc. Potom jsem instaloval stejné hodiny jako mám v DDC (Accusilicon 98/90) do DACu a použil asynchronní přenos. DDC si řídí vlastními OXCO signál z PC a DAC si řídí vstup vlastními interními hodinami. Velký rozdíl ve prospěch pozdějšího řešení. Bude určitě záležet i na DAC a jak si s tím softwarově poradí...
Tak ta najlacnejsia Teac CD mechanika VRDS CMK-4 je fakt len fejkom nejakej co len trochu solidnejsej mechaniky. To som od Teac necakal. Ten “most” - je len tenky plastovy kryt - pod nim plechovy “most” a na nom 3,- USD motor Mabuchi z Ciny, pod tym najbeznejsia Sony optika KSS240 a co hlavne ten “zeleny” plastovy unasac ani nedolieha na disk ale je len nefunkcnym fejkom, jediny unasac co drzi disk je ten najstandardnejsi maly strediaci kruzok ako pouzivaju lacne Sony mechaniky. Inak tuto fejkovu “VRDS” osadzali asi do 16 tich modelov - od Teac, cez Wadie, Copland az po Krell. Docela ojeb
Jirkash: Original Japonske motory Mabuchi velmi dobre ako byvaly modelar poznam este z 80-tych rokov, tento je uz made in China. Samozrejme ten motor nie je zakladnym “problemom” tejto mechaniky