Kazeta versus digitál
Re: Kazeta versus digitál
...toto není dobré vlákno
Re: Kazeta versus digitál
I je ... dobře se to čte.
Navíc to bývaly krásné stroje ...
Tento měl i "páskovou" rychlost 9 a uměl na kazetu dostat hodně...
R.I.P.
Navíc to bývaly krásné stroje ...
Tento měl i "páskovou" rychlost 9 a uměl na kazetu dostat hodně...
R.I.P.
- vonvichousch
- Příspěvky: 349
- Registrován: 08 dub 2010 10:07
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kazeta versus digitál
A co teprve,když se používaly mikrokazety
Re: Kazeta versus digitál
Nie som nejaký expert na kazety a nemám ani nejaký extra stroj, ale vrátim sa k tomu Dolby - na mojom starom kazeťáku mám B, C, aj HX-PRO , ale pri prehrávaní ho vypínam. Ako náhle ho zapnem, tak ma posluch prestane baviť. A je to jedno či púšťam originálky, alebo mnou nahraté pásky. Trochu šumu na pozadí mi až tak neprekáža, viac mi vadí strata výšok pri zapnutom Dolby. Ovela viac využívam "fičurinku" Play trim - tým sa dá pekne nahrávka oživiť.
Re: Kazeta versus digitál
ale pekne ukazuje, ze lidi nechteji slyset "holou pravdu", ale to co se jim libiRamones píše:...toto není dobré vlákno
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kazeta versus digitál
JV:
To je zvláštní. Pokud nahraješ na svém stroji se zapmutám Dolby C a pak přehráváš se zapnutým Dolby C, mělo by množství výšek být "správné". Zkus si pohrát s nastavením snímací hlavy, jejího úhlu. Je na to drobný šroubek na držáku hlavy většinou přístupný tenkým šroubovákem.
To je zvláštní. Pokud nahraješ na svém stroji se zapmutám Dolby C a pak přehráváš se zapnutým Dolby C, mělo by množství výšek být "správné". Zkus si pohrát s nastavením snímací hlavy, jejího úhlu. Je na to drobný šroubek na držáku hlavy většinou přístupný tenkým šroubovákem.
- vonvichousch
- Příspěvky: 349
- Registrován: 08 dub 2010 10:07
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kazeta versus digitál
JV píše:Nie som nejaký expert na kazety a nemám ani nejaký extra stroj, ale vrátim sa k tomu Dolby - na mojom starom kazeťáku mám B, C, aj HX-PRO , ale pri prehrávaní ho vypínam. Ako náhle ho zapnem, tak ma posluch prestane baviť. A je to jedno či púšťam originálky, alebo mnou nahraté pásky. Trochu šumu na pozadí mi až tak neprekáža, viac mi vadí strata výšok pri zapnutom Dolby. Ovela viac využívam "fičurinku" Play trim - tým sa dá pekne nahrávka oživiť.
Pokud pořídíš nahrávku se systémem potlačení šumu DOLBY ,tak ji musíš i reprodukovat se stejným ZAPNUTÝM systémem DOLBY (tuším,že Dolby S lze reproduvat při zapnutém Dolby B,pokud daný deck nemá S).Pokud Ti neúměrně spadnou výšky,tak máš něco špatně nastavené.Jednoduše to poznáš,když při nahrávání přepínáš monitor TAPE/SOURCE ,ten zvuk by se neměl až tak moc lišit...
Re: Kazeta versus digitál
PítrsPraha, vonvichousch:
Teória je mi celkom jasná. Priznám sa že naposledy som na tom stroji nahrával niečo asi tak pred 12 rokmi a už si naozaj nepamätám čo som mal ako ponastavované (na kazety som si to neznačil). Či tam mám niečo zle nastavené netuším, deck má nejakých 15 rokov a nemám pocit že by sa niečo za ten čas zmenilo k horšiemu - používam ho viac menej len okrajovo, takže je (aspoň vizuálne) ako nový. A ako som spomínal - v podstate som s prehrávaním za vyššie spomenutých podmienok spokojný, tak nevidím dôvod sa v tom (neodborne) vŕtať. Hlavne ak už ďalšie nahrávanie neplánujem.
Teória je mi celkom jasná. Priznám sa že naposledy som na tom stroji nahrával niečo asi tak pred 12 rokmi a už si naozaj nepamätám čo som mal ako ponastavované (na kazety som si to neznačil). Či tam mám niečo zle nastavené netuším, deck má nejakých 15 rokov a nemám pocit že by sa niečo za ten čas zmenilo k horšiemu - používam ho viac menej len okrajovo, takže je (aspoň vizuálne) ako nový. A ako som spomínal - v podstate som s prehrávaním za vyššie spomenutých podmienok spokojný, tak nevidím dôvod sa v tom (neodborne) vŕtať. Hlavne ak už ďalšie nahrávanie neplánujem.
Re: Kazeta versus digitál
...a já myslel, že fóristé na fóru o hifi tohle vše dávno vědí...vypadá to, že se stali hifisty teprve nedávno a o tom, jak a na co se používal dolby systém neměli tehdy ani páru...to jsem nečekal
Re: Kazeta versus digitál
Neviem či to bolo myslené na mňa - ale pokial ano, tak si asi pozorne nečítal. Takže to zhrniem.Ramones píše:...a já myslel, že fóristé na fóru o hifi tohle vše dávno vědí...vypadá to, že se stali hifisty teprve nedávno a o tom, jak a na co se používal dolby systém neměli tehdy ani páru...to jsem nečekal
Hneď v prvej vete som sa priznal že sa nepovažujem za experta.
Ďalej som na vysvetlovanie od PítrsPraha a vonvichouscha odpovedal že teória je mi vcelku jasná. Netvrdím že rozumiem všetkému do detailov, ale minimálne zvyknem čítať návody.
Systém Dolby (pri kazeťákoch) - som používal snáď ešte za socíku, dokonca som tuším mal aj walmana s Béčkom, možno by som ho ešte niekde vyhrabal. Pokial viem tak akonáhle som mal stroj čo niečo také podporoval, tak som to pri nahrávaní používal. Ale či som na tomto súčastnom decku pred tými 12 - 13 rokmi nahrával na B, C, alebo HXko už bohužial nemám ako zistiť.
Faktom ale je že osobne mám najlepší pocit z posluchu pri vypnutom veškerom Dolby (snáď pri niektorých naozaj zašumených starých kazetách to občas zapnem). Pokial sa dobre pamätám tak som Dolby nezapínal ani vo walkmane, alebo len podla potreby. Či je to spôsobené mojou neodbornosťou, hluchotou, alebo závadou na prístroji v podstate neriešim, keďže som zo zvukom viac menej spokojný.
Ďalej si neviem vynachváliť (a nie som sám) vymoženosť Play trim. Naozaj to vnesie do niektorých nahrávok život.
Ale kazety sú u mňa až na 4 mieste (1- rádio, 2 - CD, 3 - gramec) - takže to nijak extra neriešim.
Každý máme iné vnímanie, iné potreby, iné možnosti. A tak je to asi dobre.
No a čo sa týka môjho vzťahu k HIFIzmu ako takému - ja som skôr hudobný konzument čo techniku až tak nerieši a vôbec to celé neberiem až tak vážne, čo ale neznamená že neocením kvalitný posluch a keby som nevedel čo z peniazmi tak sa určite trochu viac zHIFIzujem.
PS - pred rokom som si na chalupu doniesol z druhej ruky starší (cca 20 ročný) jednoduchší deck a tam to vnímam rovnako.
Re: Kazeta versus digitál
bylo to mysleno obecně...vcelku jsem se na diskuze vyvolané HB těšil, ale tahle mě zklamala.
Předpokládal jsem, že určité poznatky v rámci našeho "koníčka" jsou vcelku objasněny, ale podivovat se nad podivnými zvuky z MC...no, promiňte, ale to už můžeme zahájit i diskuzi o tom, který telefón zní více hifi ..nebo když vytočíme basy a výšky doprava, tak je zvuk opravdu basovější a výškovější.
Ovládat kazaťák, případně si přečíst jeho návod, snad zvládne každý...ne e
Předpokládal jsem, že určité poznatky v rámci našeho "koníčka" jsou vcelku objasněny, ale podivovat se nad podivnými zvuky z MC...no, promiňte, ale to už můžeme zahájit i diskuzi o tom, který telefón zní více hifi ..nebo když vytočíme basy a výšky doprava, tak je zvuk opravdu basovější a výškovější.
Ovládat kazaťák, případně si přečíst jeho návod, snad zvládne každý...ne e
Re: Kazeta versus digitál
Musí se analogově, žádný počítač...
Re: Kazeta versus digitál
Hellboy, vysvětlení je jednoduché, ale nepopulární. Na začátek, který ze dvou souborů z odkazu preferujete (i další)?
https://www.dropbox.com/s/kgpf3bdydsda1xl/files.zip
Řada lidí preferuje technicky méně kvalitní zdroj signálu. Nejde v principu o analog x digitál, ale o jednodušší sousto pro techniku a ucho. Kazeta šumí, má objektivně mizerný kmitočtový rozsah a zkresluje. Šum + zkreslení přinášejí subjektivní pocit většího obsahu výšek. Nejde přitom o opravdu vysoké kmitočty. Zkuste si pustit, jak "zní" 16kHz. Pocit výšek je někde mezi 10 - 12kHz. Kazeta má také mizerný přeslech, což spolu se zkreslením vede k většímu dojmu prostorovosti.
Teprve dostatečně kvalitní řetězec vede k preferenci technicky kvalitnějšího a na informaci bohatšího zdroje signálu (s tím nebudete souhlasit, přece všichni máme doma to nejnej, že). A tím na užitečnou informaci bohatším zdrojem signálu je bezesporu CD, resp. hires, pokud to nesprasí zvukař a mastering. Takže sáhnout asi jedině po klasické hudbě, kde je podobných zásahů u slušného vydání nejméně.
Ten soubor si stáhněte a zkuste, reakce mě docela zajímají. A pro Hellboye navrhuju další test, nahrát data z CD na kazetu ..... nakonec spousta kazet, stejně jako LP, tak vznikla. Teprve šum, zkreslení a u vinylu základní hluk drážky (šum 1/f) přinášejí to pravé zvukové "kouzlo"
Efičáku, ten obrázek se zuby je příšerná a nesmyslná dezinformace.
https://www.dropbox.com/s/kgpf3bdydsda1xl/files.zip
Řada lidí preferuje technicky méně kvalitní zdroj signálu. Nejde v principu o analog x digitál, ale o jednodušší sousto pro techniku a ucho. Kazeta šumí, má objektivně mizerný kmitočtový rozsah a zkresluje. Šum + zkreslení přinášejí subjektivní pocit většího obsahu výšek. Nejde přitom o opravdu vysoké kmitočty. Zkuste si pustit, jak "zní" 16kHz. Pocit výšek je někde mezi 10 - 12kHz. Kazeta má také mizerný přeslech, což spolu se zkreslením vede k většímu dojmu prostorovosti.
Teprve dostatečně kvalitní řetězec vede k preferenci technicky kvalitnějšího a na informaci bohatšího zdroje signálu (s tím nebudete souhlasit, přece všichni máme doma to nejnej, že). A tím na užitečnou informaci bohatším zdrojem signálu je bezesporu CD, resp. hires, pokud to nesprasí zvukař a mastering. Takže sáhnout asi jedině po klasické hudbě, kde je podobných zásahů u slušného vydání nejméně.
Ten soubor si stáhněte a zkuste, reakce mě docela zajímají. A pro Hellboye navrhuju další test, nahrát data z CD na kazetu ..... nakonec spousta kazet, stejně jako LP, tak vznikla. Teprve šum, zkreslení a u vinylu základní hluk drážky (šum 1/f) přinášejí to pravé zvukové "kouzlo"
Efičáku, ten obrázek se zuby je příšerná a nesmyslná dezinformace.
Pavel Macura Audio
Re: Kazeta versus digitál
Srovnání spekter záznamu z Claptonova koncertu na CD a na kazetě je tady
http://web.telecom.cz/macura/cd_cassette.png
Modrá čára je CD, všimněte si, že má vyšší obsah jak vysokých, tak nízkých kmitočtů. Kazeta nemá prakticky žádnou užitečnou informaci nad 12kHz, jen šum. Stejně tal má úbytek pod 70Hz. Něco jiného je pocit (z "množství" výšek a basů) a realita.
http://web.telecom.cz/macura/cd_cassette.png
Modrá čára je CD, všimněte si, že má vyšší obsah jak vysokých, tak nízkých kmitočtů. Kazeta nemá prakticky žádnou užitečnou informaci nad 12kHz, jen šum. Stejně tal má úbytek pod 70Hz. Něco jiného je pocit (z "množství" výšek a basů) a realita.
Pavel Macura Audio
- PítrsPraha
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 05 pro 2013 10:13
- Kontaktovat uživatele:
- Vybavení
Re: Kazeta versus digitál
PMA:
Díky za ukázku . Co po krátkém poslechu slyším: nahrávka na kazetě je příšerná . A zdá se mi až nějak moc příšerná, podle toho, co si pamatuju za zvukový rozdíl mezi CD a kazetou z dob, kdy jsem tape deckem disponoval. Ale už je to dlouho a bylo to na sestavě, která zdaleka neměla takové zvukové rozlišení (deck byl myslím AIWA AD-F810, CD Technics SL-PG460, zesilovač Technics SU-V460, bedny TVM ARS-330).
Ale k dojmům z nahrávky: basů je výrazně méně, slévají se, nemají hloubku. Středy jsou placaté, agresivnější a díky chybějícím krajům zvukového spektra z nahrávky vystupují. Ty výšky a sykavky, které v nahrávce zbyly, jako by si šlapaly na jazyk. Je jich výrazně méně, ty vyšší a vysoké chybí úplně, jak i ukazuje spektrální analýza. Úplně zmizela dynamika nahrávky, zvuky, které měly původně rychlý dynamický náběh (brnknutí na kytaru) jsou na kazetě rozplizlé. Výrazně se zmenšil levopravý prostor, skvěle je to slyšet na kytaře v levém kanálu v čase 0:20-0:30. Z původně dynamické zcela vlevo pevně sedící kytary se stalo nevýrazné brnkání posunuté ke středu scény. Prostorovost Claptonova hlasu zmizela úplně. K tomu přibyl slyšitelný trebling (kolísání rychlosti posuvu), hromada šumu.
Na čem jsi to nahrával ? Tipuju obyč pásek (ne chromka ani metalka) a bez použití Dolby, je tak?
Díky za ukázku . Co po krátkém poslechu slyším: nahrávka na kazetě je příšerná . A zdá se mi až nějak moc příšerná, podle toho, co si pamatuju za zvukový rozdíl mezi CD a kazetou z dob, kdy jsem tape deckem disponoval. Ale už je to dlouho a bylo to na sestavě, která zdaleka neměla takové zvukové rozlišení (deck byl myslím AIWA AD-F810, CD Technics SL-PG460, zesilovač Technics SU-V460, bedny TVM ARS-330).
Ale k dojmům z nahrávky: basů je výrazně méně, slévají se, nemají hloubku. Středy jsou placaté, agresivnější a díky chybějícím krajům zvukového spektra z nahrávky vystupují. Ty výšky a sykavky, které v nahrávce zbyly, jako by si šlapaly na jazyk. Je jich výrazně méně, ty vyšší a vysoké chybí úplně, jak i ukazuje spektrální analýza. Úplně zmizela dynamika nahrávky, zvuky, které měly původně rychlý dynamický náběh (brnknutí na kytaru) jsou na kazetě rozplizlé. Výrazně se zmenšil levopravý prostor, skvěle je to slyšet na kytaře v levém kanálu v čase 0:20-0:30. Z původně dynamické zcela vlevo pevně sedící kytary se stalo nevýrazné brnkání posunuté ke středu scény. Prostorovost Claptonova hlasu zmizela úplně. K tomu přibyl slyšitelný trebling (kolísání rychlosti posuvu), hromada šumu.
Na čem jsi to nahrával ? Tipuju obyč pásek (ne chromka ani metalka) a bez použití Dolby, je tak?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti