Dobrý den přátelé dobrého analogu, jelikož jsme se ve vlákně Ortofon 2M black vs. bronze rozepsali o Grado, dovoluji si navléci nové vlákno a prosím weirona, aby znovu zveřejnil své zajímavé poznatky.
V počátku mé posedlosti analogem s RPM-9 mi přišla po základních Ortofonech do ruky Grado pro Project vyrobená a uzpůsobená uhlíkovým 9" ramínkům. Byly to Grado Silver a Gold. A právě Gold byla po Accuracy sound dánských výrobců jako voda na vyschnutý trávník záznamů. Společně s Tube boxem SE se operní pěvci dostavili v plné velikosti hrdel, retnic a plnosti hlasů v nižších středech.
Radost ukončila má pečlivá žena s prachovkou a spolupráce firem skončila. Další přenoska Grado Blue nebyla takovou ohromující zkušeností. Lákalo mě vyzkoušet vyšší Sonátu v dřevěném hudebním tělíčku však přišlo období Sumiko s přece jen lepším vyvážením v tehdejších cenách před zdražením.
Grado
Re: Grado
Když jsem byl tak vyzván tak se pokusím vzpomenout co jsem ještě nezapomněl.
Abych nepsal vše od znova tak toto téma vzniklo částečně zde:
raj-analogu/ortofon-2m-bronze-a-2m-blac ... b96d7aff6e
Asi jako první věc je potřeba zmínit že je to společnost která se zabývá výrobou přenosek již od roku 1953. Časem se pustily i do výroby sluchátek. S těmi bohužel žádné zkušenosti nemám. Zakladatel společnosti J. Grado si jako první nechal v Americe patentovat stereo MC přenosku. Ale po zvážení náročnosti na výrobu zůstal u systému MI (pohyblivé železo) které společnost rozvíjí do dnes. Firma si vyrábí pro všechny své přenosky i hroty. Které nesou označení opravdový ellipsoid. Od modelu sonáta jsou tyto hroty z úžené. Hrot samotný je dost podobný běžnému eliptickému. Moje první setkání s touto značkou byla přenoska Green z roku 98 z řady Prestige. Kterou jsem zakoupil společně s gramofonem VPI HW-19. Tuto přenosku jsem přemístil na druhý gramofon Debud 3 USB. Kde nahradila Ortofon 2M Red. Pro mne byl až šok jak může být zvuk odlišný. Najednou jsem měl ohromné basy. A krásně nacinkané výšky. Jen sem se opět potýkal s brůmem. To jsem časem vyřešil úpravou uložení motorku a hlavně separace elektrického vedení mezi motorkem a šasi gramofonu.
Jako další kus na test jsem pořídil model Red3. Než omezily modelovou řadu na 3 kusy to byla vlastně nejlepší nabídka. Protože jediný rozdíl oproti dražšímu modelu silver a gold byla malá tečka na chvějce. Kde bylo kápnuto nějakou hmotou pro tlumení vibrací. Zvukově byla opravdu perfektní. V kategorii 5tkč to je jedna z nejlepších přenosek. Ale opět je to takový hutný zvuk který neřeší příliš detaily ale hlavně pěknou barevnost hlavního zvuku. Třeba černému albu od Metallica bych neměl co vytknou. Opravdový zážitek se vším všudy.
Na těle řady prestige je u zadní, konektorové strany vyraženo číslo. A to znamená výrobní rok vaši přenosky. A další identifikace je na samotném hrotu kde jsou na spodní straně barveny výčnělky do barvy. A z toho se pak pozná výsledný model(red,blue, black..)
Jako další to byl vstup do světa dřevěných kazet a to Sonata3. Kde jsem k ní napsal něco v odkazu výše.
Zvolil jsem nízko výstupovou hlavně z důvodů lepšího rozlišení. Na youtube sem našel jedno video z Japonska kde dělali test celé řady Timbre a porovnávaly právě i mezi nízkým a vysokým výstupem. A v komentu ke zvuku to říkali jako hlavní rozdíl.
Ještě bych dodal že jsou všechny jejich přenosky velmi háklivé na nastavení přítlačné síly. A výsledný charakter se hodně mění. Chce to postupovat po 0,05g a postupně se proposlouchat. V podstatě to chce najít svůj zvuk kdy už mám basu dost a netrpí tím zbytek pásma. Po rozehrání alespoň 50 hodin se zvuk pěkně otevře a já sám sem u všech třech nakonec zůstal na hodnotě 1.5g.
Na závěr bych asi dodal odkaz na stránky kde jsou dostupné recenze ke stažení.
http://www.high-fidelity-studio.de/high ... ehmer.html
Abych nepsal vše od znova tak toto téma vzniklo částečně zde:
raj-analogu/ortofon-2m-bronze-a-2m-blac ... b96d7aff6e
Asi jako první věc je potřeba zmínit že je to společnost která se zabývá výrobou přenosek již od roku 1953. Časem se pustily i do výroby sluchátek. S těmi bohužel žádné zkušenosti nemám. Zakladatel společnosti J. Grado si jako první nechal v Americe patentovat stereo MC přenosku. Ale po zvážení náročnosti na výrobu zůstal u systému MI (pohyblivé železo) které společnost rozvíjí do dnes. Firma si vyrábí pro všechny své přenosky i hroty. Které nesou označení opravdový ellipsoid. Od modelu sonáta jsou tyto hroty z úžené. Hrot samotný je dost podobný běžnému eliptickému. Moje první setkání s touto značkou byla přenoska Green z roku 98 z řady Prestige. Kterou jsem zakoupil společně s gramofonem VPI HW-19. Tuto přenosku jsem přemístil na druhý gramofon Debud 3 USB. Kde nahradila Ortofon 2M Red. Pro mne byl až šok jak může být zvuk odlišný. Najednou jsem měl ohromné basy. A krásně nacinkané výšky. Jen sem se opět potýkal s brůmem. To jsem časem vyřešil úpravou uložení motorku a hlavně separace elektrického vedení mezi motorkem a šasi gramofonu.
Jako další kus na test jsem pořídil model Red3. Než omezily modelovou řadu na 3 kusy to byla vlastně nejlepší nabídka. Protože jediný rozdíl oproti dražšímu modelu silver a gold byla malá tečka na chvějce. Kde bylo kápnuto nějakou hmotou pro tlumení vibrací. Zvukově byla opravdu perfektní. V kategorii 5tkč to je jedna z nejlepších přenosek. Ale opět je to takový hutný zvuk který neřeší příliš detaily ale hlavně pěknou barevnost hlavního zvuku. Třeba černému albu od Metallica bych neměl co vytknou. Opravdový zážitek se vším všudy.
Na těle řady prestige je u zadní, konektorové strany vyraženo číslo. A to znamená výrobní rok vaši přenosky. A další identifikace je na samotném hrotu kde jsou na spodní straně barveny výčnělky do barvy. A z toho se pak pozná výsledný model(red,blue, black..)
Jako další to byl vstup do světa dřevěných kazet a to Sonata3. Kde jsem k ní napsal něco v odkazu výše.
Zvolil jsem nízko výstupovou hlavně z důvodů lepšího rozlišení. Na youtube sem našel jedno video z Japonska kde dělali test celé řady Timbre a porovnávaly právě i mezi nízkým a vysokým výstupem. A v komentu ke zvuku to říkali jako hlavní rozdíl.
Ještě bych dodal že jsou všechny jejich přenosky velmi háklivé na nastavení přítlačné síly. A výsledný charakter se hodně mění. Chce to postupovat po 0,05g a postupně se proposlouchat. V podstatě to chce najít svůj zvuk kdy už mám basu dost a netrpí tím zbytek pásma. Po rozehrání alespoň 50 hodin se zvuk pěkně otevře a já sám sem u všech třech nakonec zůstal na hodnotě 1.5g.
Na závěr bych asi dodal odkaz na stránky kde jsou dostupné recenze ke stažení.
http://www.high-fidelity-studio.de/high ... ehmer.html
Re: Grado
Weirone děkuju moc, úctyhodné zkušenosti.
Citlivost na nastavení je velkou výzvou k trpělivosti uživatele. Málo kdo z uživatelů Tesel měl takové vědění a dovednosti a proto je Grado mohlo minout.
Grado s VPI, to je moc pěkný začátek. Pak se nedáš opít rohlíkem.
Na VPI gramofony tu není tolik textu kolik by zasloužily.
Grado přenosky pro Project se jmenovaly K4 - Prestige Silver a K6 Prestige Gold. Byly těžší oproti originálu, aby to s uhlíkovýma 9" ramínkama hrálo.
Dřevěná tělíčka, to je báseň. Vyšší dívčí zvláště na vokály a akustickou hudbu.
Citlivost na nastavení je velkou výzvou k trpělivosti uživatele. Málo kdo z uživatelů Tesel měl takové vědění a dovednosti a proto je Grado mohlo minout.
Grado s VPI, to je moc pěkný začátek. Pak se nedáš opít rohlíkem.
Na VPI gramofony tu není tolik textu kolik by zasloužily.
Grado přenosky pro Project se jmenovaly K4 - Prestige Silver a K6 Prestige Gold. Byly těžší oproti originálu, aby to s uhlíkovýma 9" ramínkama hrálo.
Dřevěná tělíčka, to je báseň. Vyšší dívčí zvláště na vokály a akustickou hudbu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti